Trump era i és una benedicció per a les audiències de televisió. Aquesta bonança s’ha traslladat ara als diaris. The Wall Street Journal, la bíblia de les finances, ha guanyat 305.000 subscriptors digitals entre març de 2016 i el mateix mes del 2017, explica l’empresa editora en la memòria presentada a la Securities and Exchange Commission (SEC), l’organisme que vetlla per la transparència dels mercats financers dels EUA.

El Journal, de línia conservadora, és propietat de News Corporation. L’accionista principal n’és Rupert Murdoch, una de les persones amb qui el mateix Trump parla sovint.

L’amistat del president no ho explica, això, si és el que es podia pensar. A l’altra banda de l’espectre editorial també se’n beneficien. The New York Times —aquest balneari d’aigües sulfuroses del liberalisme nord-americà, com en deia Tom Wolfe— ha sumat 308.000 subscripcions digitals només aquest any.

El Times ja suma 2,2 milions de subscriptors digitals, als que cal sumar mig milió llarg de subscriptors de l’edició impresa.

Les accions del “fracassat Times”, com l’anomena sempre Trump, s’han enfilat un 30% l’últim trimestre. “Respecto el seu dret a estar en desacord amb nosaltres, però no estem fracassant. Ens va força bé. El retrat que fa de nosaltres és poc acurat”, ha dit amb murrieria Dean Baquet, director del Times, a la CNN.

“És el millor primer trimestre de la història del diari”, se’n vantava (o se n'enfotia) la setmana passada Mark Thompson el CEO de NYT Co, l’editora del diari.

De tot plegat en diuen el Trump Bump, el "salt Trump". Una benedicció per als mèdia de tota mena i condició. El diari Los Angeles Times va declarar un augment del 61% de les subscripcions digitals la setmana següent a les eleccions. La resta de diaris del grup al que pertany les va augmentar en un 29%. Vanity Fair, la revista pijoprogre de varietats i estil de vida, ha fet prop de 100.000 subscripcions noves des que Trump és president. La mateixa setmana, The Atlantic, un mensual que és tot el contrari de VF, veia augmentar les subscripcions un 160% i les vendes de la versió impresa en un 14%. L’icona del periodisme literari, The New Yorker, afegia 10.000 abonats nous tres dies després de les eleccions. Mother Jones, un tòtem del periodisme progre, sense ànim de lucre, rep vint cops més donacions ordinàries que fa un any. The Daily Beast –web similar a VF, més descarada i més jove– ha superat el seu rècord d’usuaris: més d’un milió de lectors diaris, més del doble que fa quatre anys.

The Washington Post, el diari de la capital, una altra bèstia negra de Trump i del trumpisme, no ha descobert les seves xifres. No en té l’obligació perquè no cotitza en borsa sinó que és propietat de Jeff Bezos, el creador i amo d’Amazon. L’empresa només diu que les subscripcions “augmenten de forma constant”.

A més, ha contractat mig centenar de periodistes i enginyers més els últims mesos. Faran companyia a David Fahrenthold, periodista del Post que aquest any ha guanyat un dels premis Pulitzer (l’Oscar del periodisme, etcètera) per la seva cobertura crítica de la campanya electoral de... Donald Trump.

El Post també llueix des de fa prop d’un mes un nou lema sota la seva capçalera: “la democràcia mor en l’obscuritat”.