The Walt Disney Company, propietària de Marvel, Lucasfilm i Pixar, ha anunciat la fi del seu acord de distribució a través de la plataforma de reproducció en directe Netflix i el llançament, el 2019, del seu propi servei de transmissió de contingut multimèdia per internet, després que el tercer trimestre del seu any fiscal, el benefici net atribuïble de la multinacional ha caigut un 8,9% respecte al mateix període de l'exercici precedent, fins a 2.366 milions de dòlars (2.016 milions d'euros).

Disney, els ingressos d'explotació del qual a través del negoci de televisió per cable van baixar un 23% en el trimestre, busca així captar el públic digital que està abandonant la televisió tradicional amb una relació directa i no a través d'intermediaris, com fins ara feia Netflix per als seus continguts.

"El panorama de mitjans es defineix cada vegada més a través de la relació directa entre els creadors de continguts i els consumidors", ha declarat Robert Iger, president i conseller delegat de Disney després d'anunciar que la companyia comprarà un 42% de l'empresa de transmissió de continguts BAMTech per 1.580 milions de dòlars (1.346 milions d'euros), elevant així la seva participació en ella al 75%.

Després d'agafar el control majoritari de BAMTech, Disney pretén llançar a partir del 2018 un servei de transmissions esportives en 'streaming' sota l'ensenya ESPN al que seguirà a partir del 2019 el seu propi servei de distribució de continguts a través d'internet sota la marca Disney, a través del que estaran disponibles les pel·lícules produïdes per Disney i Pixar, a més d'invertir en la producció de noves sèries i pel·lícules originals exclusives d'aquest servei.