La BBC Culture ha preguntat a 253 crítics de cinema d'arreu del món quina consideren que és la millor comèdia de la història. D'aquesta enquesta n'ha sortit un llistat de cent comèdies —que van des de clàssics com Le charme discret de la bourgeoisie de Luis Buñuel fins a films recents, com Toni Erdmann de Maren Ade. 

1. Al número 1 de la llista hi ha Some Like It Hot (Con faldas y a lo loco), 1959, dirigida per Billy Wilders, amb Tony Curtis, Marilyn Monroe i Jack Lemmon.

2. Dr. Strangelove Or How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb, (¿Teléfono rojo?, volamos hacia Moscú), dirigida per Stanley Kubrick, amb George C. Scott.

3. Annie Hall (1977), dirigida per Woody Allen, amb Woody Allen, Diane Keaton.

4. Groundhog Day (Atrapado en el tiempo), 1993, dirigida per Harold Ramis, amb Bill Murray i Andie MacDowell.

5. Duck Soup (Sopa de Ganso), 1933, dirigida per Leo McCarey, amb Zeppo Marx, Groucho Marx, Chico Marx, Harpo Marx.

 
6. Monty Pythons - Life Of Brian (1979), dirigida per Terry Jones, amb Terry Jones, Eric Idle.

7. Airplane! (1980), dirgida per Jim Abrahams, Jerry Zucker, David Zucker, amb Lorna Patterson, Joyce Bulifant, Jill Whelan.

8. Play-Time (1967), dirigida per Jacques Tati, amb Jacques Tati

9. This Is Spinal Tap (1984), dirigida per Rob Reiner, amb Rob Reiner, Michael McKean, Christopher Guest.

10. The General (1926), dirigida per Clyde Bruckman i Buster Keaton, amb Buster Keaton.

A aquestes deu pel·lícules les segueixen The Big Lebowski dels germans Coen i Modern Times de Charles Chaplin.

Aquest rànquing surt després que al 2016 la BBC publiqués una llista amb les cent millors pel·lícules de la història, entre les quals hi havia molt poques comèdies. La cap de cultura de la cadena, Rebecca Laurence, espera que aquesta nova llista obri un debat, no només sobre els films en si, sinó també sobre un gènere molt important però poc valorat quan és parla de cinema en majúscules.

A diferència d'aquesta primera llista general, que va fer la volta al món, en aquest rànquing de cent comèdies hi abunden sobretot les produccions americanes —no hi ha ni una sola producció asiàtica, australiana, africana o d'Amèrica Llatina. A més, només quatre dels cent films han estat dirigits per dones: A New Leaf d'Elaine May, Daisies de Vera Chytilová, Toni Erdmann de Maren Ade i Clueless d'Amy Heckerling, la que ha arribat més amunt de la llista, al número 34.