Beth s’apunta a fer d’imatge publicitària per una causa: el català... tot i que a alguns sembla que no els agradi.

La cantant, que va representar Espanya a Eurovisió l’any 2003, protagonitza l’anunci de CatalApp, la nova aplicació de mòbil presentada per la Plataforma per la llengua, que permet localitzar els restaurants, bars i comerços on s'atén en català. Amb aquesta app, es pretén afavorir l’ús de la llengua pròpia de cara al públic.

Beth apareix a l’anunci demanant una jaqueta en una botiga, i es queda parada perquè l’atenen en anglès, francès, rus i "una mica d'espanyol", però no en català.

Amb l’spot, la cantant s’ha guanyat comentaris de mitjans editats a Madrid, com ara Bluper (El Español) o Ecoteuve (El Economista), que l'acusen de prestar-se a un “anunci nacionalista” que vol “localitzar els negocis poc catalans”.

Independentista declarada

Beth s’ha mostrat en més d’una ocasió a favor del dret a decidir de Catalunya i, fins i tot, de la independència.

L’11 de setembre de 2015, abans de les eleccions plebiscitàries del 27-S del mateix any, va publicar una foto des de la manifestació a la Meridiana de Barcelona:

 

• f e l i ç d i a d a •

A post shared by Beth Rodergas (@beth_littlelia) on

Abans, el juny de 2013, va participar en el Concert per la Llibertat que va tenir lloc al Camp Nou:

També va sortir a l’anunci de la consulta popular sobre la independència organitzada per la plataforma Barcelona Decideix a la capital catalana, que va tenir lloc el 10 d’abril del 2011.

Aquest cop, no s’ha pronunciat pel dret a decidir, ni per la secessió, sinó només pel català, però això ja ha aixecat les sospites per part d’alguns.