Qui és jove d’esperit és jove per sempre. Cada dia trobem més casos que deixen en entredit aquells qui diuen que les noves tecnologies no estan fetes pels més grans. Instagram, Youtube, Whatsapp ni cap xarxa social se’ls hi resisteix a aquests avis que s’han convertit en els nous amos de la xarxa.

El primer exemple el trobem a Málaga, on trobem a Juan José Cañas conegut pel seu canal a Youtube Atrapaunabuelo, que destaca pels vídeos sobre viatges (Vietnam, Venecia o Sevilla), receptes de cuina o simplement donar el seu particular punt de vista de la vida.

Aquest avi andalús de 80 anys, té més de 17.000 seguidors, els quals els considera els seus “néts”.

El següent cas és el de Shirley Curry que el 2015 va pujar el seu primer vídeo a Youtube i a dia d’avui compta amb més de 230.000 subscriptors i vídeos de milió i mig de visualitzacions.

Al seu canal, que es diu com ella mateixa, hi trobaràs gameplays on Shirley comenta les partides dels seus jocs. Tot un espectacle.

No només de Youtube va la cosa. També tenim avis instagramers, com és el cas de Baddie Winkle. Quasi 3 milions de seguidors l’avalen, una popularitat que, fins i tot, li ha valgut per participar en campanyes publicitàries.

Als seus 89 anys, destaca per la roba juvenil amb què vesteix i per proclamar-se una ferma defensora de la legalització de la marihuana als Estats Units. “Des de 1928 robant-te el teu home”, posa en una de les seves publicacions. No té pèrdua.

La més veterana de totes la trobem al Japó. Emiko Mori té 93 anys i ha ajudat a la seva néta a guanyar popularitat fent de model per la roba i complements que dissenya.

 

今日もおばあちゃん楽しそうでした

A post shared by chinami (@1000wave) on

Segons les últimes estadístiques, l’ús d’Internet entre les persones més grans de 55 anys ha crescut exponencialment durant els darrers anys. Els exemples que acabem de veure demostren que no només el saben utilitzar, sinó que ho fan amb originalitat i gracia.