Portugal va guanyar per primera vegada en la seva història el festival d’Eurovisió. L’artífex d’aquest èxit va ser Salvador Sobral, amb la cançó Amar pelos dois.
El cantant no va poder fer tots els assajos previs a causa d’uns problemes cardíacs que arrossega de fa temps i que, segons diversos mitjans portuguesos, fan que Sobral estigui apuntat a una llarga llista del sistema sanitari del seu país en espera d’un trasplantament de cor.
El portuguès mai no ha volgut explicar públicament què li passa per por que es frivolitzi sobre el seu estat de salut. Cosa que va fer Sálvame a l’hora d’etiquetar la tertúlia sobre el guanyador d’Eurovisió. El hashtag proposat pel programa perquè els usuaris poguessin comentar-lo a través de Twitter va ser l'intolerable i desafortunat #Muerovisión. Com era d’esperar, aquesta iniciativa no va passar desapercebuda pels usuaris de la xarxa social:
Que vergüenza que @salvameoficial @mediasetcom @telecincoes utilice #MUEROVISION para hablar de la enfermedad del ganador. #ApagaTelecinco
— El Señor De Cuenca (@elsenordecuenca) 15 de mayo de 2017
En Sálvame hablan del trasplante de corazón que necesita Salvador Sobral como #muerovisión me explicas? pic.twitter.com/WBDdeQm8zH
— Silver Zapata (@lordsylver) 15 de mayo de 2017
Acabo de ver esto de #muerovision. La falta de sentido común en ciertos programas nos deja a la altura del betún, además de ser inhumano.
— Runrunyus (@RunrunYus) 16 de mayo de 2017
En Tele5 están hablando del ganador de Eurovision, que necesita un trasplante de corazón, con el hashtag #Muerovisión
— VictoriaUve (@AtticusUve) 15 de mayo de 2017
Me parece repugnante. pic.twitter.com/Jj00qyLxHT
Amb aquest hashtag sobreimprès als rètols del programa, els tertulians habituals van anar comentant què els hi havia semblat el certamen. Un debat que va passar a un segon pla a les xarxes socials atesa la gravetat de l’etiqueta.