Som a la setmana del Black Friday i diverses empreses es freguen les mans aquests dies davant l'increment de vendes que tindran a vigílies de Nadal. El sector tecnològic és un dels més beneficiats i, per això, fa dies que les grans botigues del sector ofereixen importants descomptes abans de l'arribada de divendres. Segons un informe de l'Associació Espanyola de l'Economia Digital (Adigital), el Black Friday suposa el 5,3% del volum de vendes anuals en electrònica.

Botigues online com Amazon van batre rècords de vendes en aquesta jornada comercial l'any passat, així que de cara a aquest 2016 l'empresa nord-americana ha volgut repetir la fórmula amb ofertes diàries que van variant amb el pas de les hores. Malgrat que es poden trobar descomptes de fins al 40% en ordinadors portàtils, telèfons mòbils i accessoris, s'espera que sigui divendres quan realitzin les rebaixes més cridaneres.

Imatge: Amazon

Altres marques potents com MediaMarkt rebaixaran el preu dels productes que més tirada tenen com els smartphones, ordinadors, consoles o televisors. Worten farà el mateix, així com Fnac, AliExpress, El Corté Inglés o K-Tuin, entre d'altres. Concretament, aquesta última es tracta d'una botiga especialitzada en la venda de productes Apple, i oferirà descomptes a partir de dijous 24.

D'altra banda, hi ha botigues que prefereixen establir un ordre per dies quant a productes en oferta. Per exemple, PC Components va començar la setmana amb el dilluns dedicat a ordinadors i perifèrics, ahir va fer el mateix amb smartphones i tauletes, avui és el torn dels dispositius multimèdia, demà tocarà tot allò relacionat amb videojocs i des de divendres fins dilluns hi hauran ofertes a totes les seccions.

El substitut de Pare Noel

Les dades diuen, d'altra banda, que les compres del Black Friday són, en la majoria de casos, les de Pare Noel. Així ho demostra un estudi de Worten i GfK que confirma que el Black Friday és la segona campanya de compres més gran de l'any, per darrere dels Reis Mags i per davant de les de la Nit de Nadal. El mateix informe revela que els espanyols es gastaran de mitjana durant aquests dies 221 euros. De fet, són els productes de més de 200 euros els que més sortida tenen durant les dates, tal com apunta un informe realitzat per la consultoria eCommerce BrainSINS.

Imatge: Pixabay

L''smartphone' és l'estrella

Segons els resultats de l'any passat, el web idealo.es ha estimat que els telèfons intel·ligents seran els més demandats pel Black Friday, seguits de les càmeres rèflex i els televisors LED. També han establert una aproximació sobre quins poden ser els productes més buscats, entre els quals destaquen l'iPhone 6S o el Huawei P9 Lite respecte a smartphones. També preveuen un gran interès en el MacBook Pro Retina o les consoles de Nintendo i la PlayStation 4 de Sony.

I després, el Cyber Monday

El dilluns 28 serà la segona ronda del Black Friday. El dia posterior al cap de setmana de consum compulsiu, arribaran les hores extres per a qui vulgui aconseguir una oferta d'última hora en tecnologia. La contrapart d'esperar-se al Cyber Monday és la disponibilitat d'estoc aleshores.