El núvol és el present. Es tracta del processament i arxivament de dades en servidors i va ser creat per a l'usuari a fi de resultar pràctic i fàcil d'utilitzar. Un dels exemples més clars d'aquest servei és el correu electrònic, on els mails s'emmagatzemen en un servidor i no ocupen espai en l'emmagatzemament intern del nostre dispositiu, la qual cosa també ens permet accedir-hi des de qualsevol plataforma.

D'altra banda, l'espai que ocupen les fotografies i els vídeos a qualsevol dispositiu és també un pes que el núvol ens treu de sobre. Aplicacions com Google Fotos han permès els usuaris organitzar tot el seu contingut multimèdia als servidors de forma il·limitada, el que representa una gran quantitat d'emmagatzemament lliure al nostre ordinador, tauleta o smartphone.

Empreses capdavanteres com Microsoft han vist reflectits els resultats de la integració del núvol als seus sistemes. La plataforma Azure de Microsoft, que permet a les companyies allotjar els seus llocs web, aplicacions o dades, va disparar els ingressos de l'empresa un 93% en el seu tercer trimestre fiscal (de gener a març de 2017).

En aquesta línia, amb l'arribada de Satya Nadella el 2014 a la direcció executiva de Microsoft es va centrar molta atenció al núvol. Els esforços de la companyia dedicats a aquest tipus de tecnologia, així com a les aplicacions mòbils, van provar de recuperar la pèrdua de força del negoci del programari tradicional.

Les empreses innoven més en el núvol

Actualment, les empreses estan adoptant la infraestructura del núvol per estimular el rendiment i els nivells d'innovació, tal com es desprèn de l'últim estudi d'Oracle. Cada vegada són més els models de negoci que es basen en aquesta tecnologia malgrat l'escepticisme que hi ha hagut durant anys sobre la seva seguretat o complexitat. En aquest aspecte, el 66% de les empreses que utilitzen el núvol asseguren que els facilita la seva capacitat per innovar.

En aquest sentit, James Stanbridge, vicepresident de gestió de productes del núvol d'Oracle, ha assegurat que "estem comprovant un alt nivell d'èxit i satisfacció en les empreses que estan estalviant diners, minimitzant complexitat i impulsant innovacions excitants gràcies a la infraestructura del núvol."

A més, les companyies insisteixen en els beneficis d'aquesta tecnologia no només en el present sinó també amb vista al futur. El 64% de les empreses enquestades afirma haver retallat de manera significativa els costos de manteniment gràcies al núvol i el 59% opina que aquelles que no hi inverteixen en el dia d'avui en aquest tipus de servei patiran problemes per seguir la línia a aquelles companyies que sí que ho fan.

Per Stanbridge no hi ha dubtes en aquest tema i creu que "els que es resisteixen al canvi han de qüestionar les percepcions que els aturen, perquè com més esperin, més avançaran els seus competidors". Per aquesta raó, diverses empreses aposten per moure tot el seu arsenal de dades als servidors. Segons l'informe, el 44% de les empreses indica que gestionarà la majoria o tota la seva infraestructura de la tecnologia de la informació (TU) amb el núvol.

spotify pixabay
Tecnològia Spotify i els artistes, i viceversa Daniel López Pérez