Les empreses de telefonia mòbil han aprofitat aquest diumenge per presentar les novetats que exhibiran a partir de demà a la fira del Mobile World Congress (MWC).

P10 i P10 Plus, els nous bucs insígnia de Huawei 

La companyia tecnològica xinesa Huawei ha presentat els seus nous telèfons intel·ligents de gamma alta, P10 i P10 Plus, amb la fotografia com a protagonista. Els mòbils, de 5’1 i 5’5 polzades respectivament, compten amb una doble càmera posterior que disposa d’un sensor de 20 megapíxels per als blancs i els negres i un altre de 12 per capturar els colors.

El conseller delegat de Huawei Business Group, Richard Yu, ha posat èmfasi en el “pas endavant” que suposen les càmeres del P10 per a la telefonia mòbil, especialment “gràcies als nous models de retrat”.

ZTE Gigabit phone, el primer 5G

La companyia xinesa ZTE, per la seva banda, ha presentat el Gigabit phone, el primer telèfon intel·ligent del món amb tecnologia 5G, capaç d’aconseguir una velocitat de descàrrega de fins a 1 gigabit per segon. "El ZTE Gigabit Phone és tres vegades més potent que la resta i s'utilitzarà per millorar la capacitat de processament de les dades a la xarxa actual", assegura la companyia.

El fabricant xinès sosté que aquest mòbil "no només suposa una revolució en la comunicació, sinó també en la connectivitat, ja que fa un gran salt qualitatiu cap a una nova experiència mòbil". A més, l’empresa assegura que està disposada a "cooperar amb els governs per facilitar com més aviat millor l'arribada" d'aquesta tecnologia.

Vodafone, camí del 5G

Vodafone Espanya també està treballant en aquest sentit i ha presentat una sèrie d’innovacions per tal que les xarxes 4G incorporin certes capacitats del futur 5G, entre elles reduir el temps de resposta fins a 5 vegades i quintuplicar la capacitat de transmissió. En una roda de premsa, el director de la Xarxa del Grup Vodafone, Santiago Tenorio, ha destacat que el 5G serà "una evolució del 4G".

Aura, l’esperada quarta plataforma de Telefònica

La companyia espanyola de telecomunicacions ha aprofitat l’avantsala del Congrés per presentar la seva quarta plataforma, que ha rebut el nom d’Aura i que pretén ser el “cervell” que revolucioni la relació empresa-client. El nou servei està encara en fase de desenvolupament i té l’objectiu de convertir Telefònica en la primera companyia del sector que brindi als seus clients transparència i control sobre les dades personals que posseeixi l’operadora sobre ells i, fins i tot, la possibilitat, si així ho decideix, de cedir-los a tercers.

Blackberry, la més matinera

Tot i haver perdut gairebé la totalitat de la seva quota de mercat, la companyia canadenca no renuncia a la seva essència. Blackberry es va avançar a la resta de marques i va presentar el seu nou dispositiu, el KEYone, ahir, dos dies abans de l’inici oficial del MWC.

Blackberry - Blackberry

KEYone, el nou model de Blackberry - Foto: Blackberry

El nou model, que funcionarà amb un sistema operatiu Android, combina les prestacions d’un telèfon intel·ligent d’última generació amb els elements més clàssics de la marca. Manté l'emblemàtic teclat QWERTY, però inclou una pantalla tàctil de 4,5 polzades i una càmera principal de 12 megapíxels que permet gravar vídeos amb 4K.