El streaming no deixa de treure quota de mercat a la televisió. Les plataformes de contingut audiovisual com HBO o Netflix no paren de consumar-se com les principals opcions d'entreteniment en cada vegada més llars. Es tracten de propostes que ofereixen avantatges del que vulguis, al dispositiu que vulguis i quan et vingui de gust, una cosa que la televisió no pot assumir.

Que els dos pesos pesants de l'entreteniment online encapçalin la llista de nominacions als premis Emmy d'aquest any, és un indicador que l'streaming està transformant aquesta indústria. Concretament, HBO ha estat nominat a 110 guardons i Netflix el segueix de prop amb un total de 91. El lideratge de HBO té encara més mèrit en aquesta ocasió a causa que la seva sèrie més reeixida, Joc de trons, no serà present aquesta vegada per haver iniciat la seva nova temporada fora del termini de les nominacions.

Aquesta vegada, HBO portarà com a estendard Westworld, la nova sèrie que lidera la majoria de les nominacions de la cadena amb un total de 22. De fet, per a HBO aquest és el 17è any seguit que aconsegueix emportar-se la majoria de nominacions als Emmy. I encara que serveis de streaming com Netflix li estan menjant terreny, l'adaptació de la cadena nord-americana a les noves plataformes digitals l'està ajudant a conservar el seu lideratge. En aquest aspecte, la tendència dels consumidors sobre la manera en què veuen els continguts està virant cap a l'entreteniment en línia d'una forma evident i, en aquest tema, Netflix és la que ha agafat més impuls.

Netflix engeganteix

La plataforma Netflix ha assolit un ritme gairebé imparable. La companyia dirigida per Reed Hastings ha tancat el segon trimestre del 2017 amb un benefici net de 243,82 milions de dòlars, gairebé quatre vegades més en comparació amb el mateix període de l'any anterior. Entre març i juny, l'empresa ha aconseguit captar 5,2 milions de subscriptors nous a tot el món, la qual cosa el porta a superar la xifra dels 100 milions d'abonats.

L'èxit consolidat per Netflix té molt a veure amb la seva aposta per la creació de contingut propi i no només per l'adquisició de sèries de tercers. En aquest aspecte, la companyia ha creat una varietat de continguts de diversos milers de milions de pressupost i l'ha integrat a través d'un servei disponible en tota mena de dispositius, des d'un smartphone fins a una Xbox.

D'aquesta manera, aquesta classe de plataformes també estan canviant la forma de pensar del consumidor. Si anys enrere semblava impensable que els usuaris estiguessin disposats a gastar diners per veure sèries o escoltar música a través d'internet a què podien accedir lliurement mitjançant la pirateria, avui dia és comú estar subscrit a certs serveis digitals.

Rakuten es llança a buscar el cinema

Rakuten.tv ha decidit plantar cara a Netflix i HBO a través del cinema. La plataforma de streaming, que el març passat va abandonar el nom de Wuaki.tv, ha decidit produir les seves pròpies pel·lícules per enfrontar-se als seus rivals nord-americans i atacar per un terreny menys explotat per ells. L'empresa no ha revelat ara per ara la xifra que invertirà en aquest projecte, encara que ja ha avançat que la seva primera pel·lícula arribarà l'últim trimestre de l'any.