Cada marca apunta a un públic, i gairebé cada públic té una marca. Partint d'aquesta base, la Universitat de Lincoln, Lancaster i Hertfordshire (Regne Unit) ha presentat un estudi que posa el focus sobre les diferències de personalitat entre els usuaris de les dues grans marques que dominen el mercat mundial.

L'estudi ha comptat amb 500 participants que havien de contestar preguntes sobre ells mateixos i sobre la seva actitud respecte al mòbil.

Resultats sorprenents

Un dels resultats més sorprenents és que els usuaris d'iPhone tenen més del doble de possibilitats de ser dones. A més, veuen el mòbil com un objecte que evoca a l'estatus social, mentre que als usuaris d'Android els preocupa menys que el seu model el tinguin moltes persones o sigui l'escollit per la majoria.

Els usuaris d'iPhone, segons l'estudi, tenen uns nivells més baixos d'honestedat i humilitat, així com d'emotivitat. Per altra banda, són més extravertits que els usuaris d'Android.

Per contra, els usuaris d'Android tenen més possibilitats de ser homes, grans i menys interessats en l'estatus social. Pel que fa a la personalitat, són més honestos, tenen una millor convivència i són menys propensos a trencar les normes en benefici propi.

L'estudi va afinar tant que van dissenyar un software per preveure el tipus d'usuari segons el telèfon mòbil, i va encertar els perfils per damunt dels nivells de probabilitat.

Segons un dels autors, aquest estudi "demostra per primer cop que l'elecció del sistema operatiu pot proporcionar pistes útils per predir la personalitat i altres característiques individuals d'una persona".

Els resultats els ha publicat la revista Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking.