La mobilitat elèctrica va seriosament. El sector de l'automobilisme avança cada vegada més cap al mercat dels cotxes elèctrics o híbrids. L'últim a llançar un envit en aquesta direcció ha estat el fabricant Volvo, que va anunciar la setmana passada que a partir del 2019 només llançarà vehicles elèctrics o híbrids. La marca Tesla, per la seva part, ja ha iniciat la producció del Model 3, amb el qual vol generar impacte entre la classe mitjana.

En el cas de Volvo, la decisió es basa en el fet que "la gent demanda cada vegada més automòbils elèctrics i volem respondre a les necessitats actuals i futures dels nostres clients", tal com va afirmar Hakan Samuelsson, conseller delegat de la companyia, en un comunicat. En aquest sentit, l'objectiu de la firma sueca és vendre un milió de cotxes elèctrics o híbrids el 2025.

Volvo, que des del 2010 va passar de Ford a les mans del fabricant xinès Geely, té previst llançar al mercat cinc cotxes totalment elèctrics entre 2019 i 2021, tres dels quals seran models Volvo i dos seran vehicles de Polestar, la marca de la companyia dedicada al desenvolupament d'automòbils elèctrics d'alta gamma. En aquesta línia, l'empresa amb seu a Göteborg anirà eliminant gradualment els cotxes amb motors de combustió interna purs en els propers anys.

Per la seva banda, Tesla s'ha llançat a la conquesta de les masses amb el seu nou Model 3, el qual va començar a produir-se divendres passat. Elon Musk, conseller delegat de la firma nord-americana, va confirmar a través del seu compte personal de Twitter que la producció del seu nou vehicle s'havia posat en marxa dues setmanes abans del previst. "La producció creix de forma exponencial, per la qual cosa a l'agost haurem produït 100 cotxes i al setembre més de 1.500", va assegurar el directiu a la xarxa social.

En aquest sentit, l'empresa planeja assolir per al proper desembre un ritme de fabricació constant de fins a 20.000 unitats al mes del Model 3. El nou automòbil destaca de la resta models de la companyia, Model S i Model X, a causa del seu preu més accessible per a la classe mitjana: 35.000 dòlars (30.745 euros). De moment, hi ha més de 400.000 reserves realitzades per a una unitat d'aquest model.

Altres fabricants han mogut fitxa per competir al mercat de la mobilitat elèctrica. BMW confia a comercialitzar 100.000 cotxes elèctrics el 2017 i apunta a fer la mateixa jugada el 2025, però aquesta vegada copant gairebé el 25% del seu total. Chevrolet, de General Motors, també s'ha fixat l'objectiu de vendre vehicles elèctrics, concretament 30.000 aquest any.

Espanya, per darrere del nord d'Europa

La mobilitat elèctrica no acaba d'arrencar a Espanya, on només s'han matriculat 4.700 cotxes d'aquest tipus l'últim any. Aquesta xifra només suposa el 0,4% del total de vehicles del país. No obstant això, als països nòrdics com Noruega, un de cada cinc cotxes ja és elèctric. Holanda triplica la quantitat que té Espanya d'automòbils d'aquesta classe, mentre que Suècia la quintuplica.

En aquest aspecte, Espanya va aprovar el juny passat un reial decret per fomentar els vehicles d'energies alternatives, concretament 10,1 milions d'euros. El Govern espanyol estima que d'aquest paquet s'incentivarà la compra de 1.800 turismes i furgonetes elèctrics, així com 230 motos elèctriques. Aquest paquet d'ajuda té data de caducitat, o bé fins al proper 15 d'octubre o fins que s'esgoti l'import.

Fintech Dani
Aplicacions Les fintech: oportunitat o amenaça per als bancs? Daniel López Pérez
Ordinador
Internet El núvol, clau per a empreses i usuaris Daniel López Pérez