El servei de missatgeria WhatsApp està desenvolupant noves aplicacions per reforçar la comunicació de les empreses petites i les multinacionals amb els seus clients.

Tal com WhatsApp ha comunicat avui a través d’una nota de premsa en el seu blog, està “construint i provant noves eines a través de l’aplicació gratuïta WhatsApp Business per a petits negocis i una solució corporativa per a grans empreses que operin a gran escala amb una base global de clients, com són les aerolínies, els e-comerços o els bancs”.

WhatsApp afirma que les noves aplicacions que creï seran útils per a les empreses descrites alhora de, per exemple, “enviar notificacions dels horaris dels avions, confirmacions d’enviaments i altres actualitzacions”.

Es preveu també que aquestes novetats siguin provades en primer terme a la Índia, on WhatsApp hi té 200 milions d’usuaris, prop del 15% del seu total.

Aquest nou pas de l’empresa, comprada per Facebook el 2012 per 22.000 milions de dòlars, concorda amb l’estratègia que Matt Idema, cap d’operacions del servei de missatgeria, qui va explicar durant el març passat la seva “intenció de cobrar als negocis en un futur”, en una entrevista al Wall Street Journal.

Així doncs, es preveu que WhatsApp ofereixi a les petites i grans empreses aquest nou servei optimitzat de missatgeria amb els seus clients, i acabar-ho fent a través d’un preu que permetria a Facebook recuperar la inversió que va fer fa 5 anys per aquest xat que suma 1.200 milions d’usuaris.