La vaga dels treballadors d'Eulen al Prat podria passar factura a la imatge internacional de l'aeroport barceloní, que actualment se situa entre els deu millors del món, segons la classificació elaborada per AirHelp, empresa especialitzada en reclamacions de clients a aerolínies.

El Prat ocupa el setè lloc en aquesta classificació, que conformen un total de 76 aeroports de tot el món, amb una puntuació de 7,9 sobre 10. La llista l'encapçala l'aeroport de Singapur, amb una puntuació de 9,7, seguit dels de Munic, Hong Kong, Copenhaguen, Hèlsinki i Cincinnati.

AirHelp assegura en un comunicat que les llargues cues que s'estan vivint a l'aeroport als últims dies com a conseqüència de la vaga dels vigilants de seguretat han comportat un empitjorament en la qualitat i el servei que presta el Prat. A més, la mala imatge que s'està projectant cap a l'exterior, així com l'empipament dels viatgers afectats per les aglomeracions, "farà que aquest aeroport retrocedeixi posicions en el rànquing mundial".

Fundada el 2013, AirHelp reclama en nom dels usuaris compensacions a les companyies aèries per retards, cancel·lacions i excés de reserves (overbooking) en els seus vols.