Els treballadors del Metro de Barcelona tornen a fer aturades parcials en la sisena jornada de vaga que se celebra en dos mesos i amb la qual pretenen pressionar la direcció en la negociació del conveni col·lectiu.

Les aturades del suburbà en les hores puntes, de 07.00 a 09.00 hores, de 16.00 a 18.00 hores i de 20.30 a 22:30, complicaran també la mobilitat a l'àrea de Barcelona. Molts usuaris opten pel transport privat, mentre que els que utilitzin el metro estan condemnats a viure una jornada de congestions.

Una vegada més, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha recordat que els serveis mínims dictats per la Generalitat durant les franges d'atur seran insuficients per absorbir l'afluència de viatgers, i per això ha recomanat buscar mitjans de transport alternatius.

Les negociacions entre el comitè i la direcció del Metro de Barcelona, que ja acumulen unes 80 reunions, han arribat aquesta última setmana a un punt mort després que les assemblees de treballadors rebutgessin, sense arribar a votar-la, la proposta de mediació elaborada pel Departament de Treball. Els sindicats asseguren que encara és insuficient, i entre els obstacles principals per a un acord, destaquen les externalitzacions de serveis i l'oferta sobre contractacions.

La direcció del Metro de Barcelona s'ha obert a tornar a la taula de negociació per retocar alguns dels punts més problemàtics i ha instat els sindicats a sotmetre-la a votació de l'assemblea de treballadors per posar fi al conflicte.

La proposta de mediació preveu la conversió de temporals a fixos de 372 treballadors fins al 2020, un centenar més dels oferts per TMB, i un augment de sou també més gran que el proposat per l'empresa i que seria superior al 7% en quatre anys.