Els Mossos d'Esquadra encapçalen la investigació de l'accident del tren R2 que ahir es va estavellar contra el topall de l'andana quan va arribar a l'estació de França i investiguen el maquinista com a presumpte culpable.

El vídeo que s'ha filtrat de les càmeres de seguretat de l'estació deixa veure com la màquina té una trajectòria uniforme, sense sotracs ni intents de frenada brusca. El comboi manté la velocitat, xoca contra el topall, la màquina del tren s'aixeca per darrera i provoca que sis vagons sofreixin un efecte acordió.

Per què no va frenar el tren? Van fallar els frens? Va ser el conductor?

Ahir el maquinista va explicar la seva versió dels fets a la policia i pren força la hipòtesi que la causa de l'accident va ser el factor humà. Algunes informacions apunten que no recorda res. D'altres, que va dir a la policia que no havia estat a temps de frenar. Els Mossos demanen prudència i tot i que admeten que s'està investigant el conductor, no donen res per tancat. De fet, avisen que la investigació va per llarg.

El maquinista, de 31 anys i amb set d'experiència a Rodalies, va passar ahir les proves d'alcohol i drogues amb resultat negatiu. També era correcta la velocitat amb què va entrar el tren a l'estació, sense superar els 30 km/h.

La clau està dins una de les dues caixes negres que hi ha al tren, la que era a la màquina i enregistra tots els moviments de la cabina del maquinista i que revelarà si hi va haver un error mecànic o un error humà.

caixa negra mossos tren / mossos

La policia està prenent declaració, també, als ferits, els testimonis que hi havia a l'estació i la resta de viatgers del tren. Les imatges que va prendre ahir el dron dels Mossos permetran veure com han quedat els vagons després del xoc, cosa que pot donar pistes sobre les causes de l'accident.

Els Mossos d'Esquadra treballen sota la direcció del jutjat d'instrucció número 11 de Barcelona, que ahir estava de guàrdia en el moment de l'accident, i conjuntament amb tècnics de Renfe i Adif.