Gas Natural Fenosa ha assegurat avui que desconeixia, perquè l'Ajuntament de Reus no li ho va comunicar, la situació de vulnerabilitat de l'anciana de 81 anys que tenia tallat el subministrament elèctric i que va morir en un incendi a casa seva causat per una espelma.

En un comunicat, Gas Natural Fenosa ha lamentat la mort de la dona i ha afirmat que s'ha posat a disposició del consistori "per tot el que necessiti". La companyia ha explicat que disposa d'un canal exclusiu de gestió amb els serveis socials dels ajuntaments, per poder atendre conjuntament els casos de vulnerabilitat.

En el cas de Reus, la multinacional "té vigent i a ple funcionament" aquest procediment des de l'any 2014 i gràcies a ell, assegura, s'ha atès 150 clients vulnerables, 6 durant el 2014, 56 el 2015 i 88 aquest any. No obstant això, argumenta Gas Natural Fenosa, entre les relacions de clients vulnerables que l'Ajuntament de Reus li ha comunicat aquests anys, i als quals l'energètica no ha tallat el subministrament, "no hi figura aquesta clienta".

"La companyia no disposava d'informació relativa a la seva situació de vulnerabilitat", subratlla l'empresa, que demana "que s'estableixi un protocol pel qual les companyies informin els serveis socials dels casos de subministrament elèctric per impagament".

L'empresa, a més, ha posat de manifest "la necessitat que es clarifiquin i unifiquin les diferents competències i normatives impulsades per les diferents administracions per aconseguir desenvolupar procediments efectius que permetin a les empreses subministradores agilitar i fer efectiva l'atenció a clients vulnerables i evitar així situacions com la que desgraciadament s'ha produït i que lamentem profundament".