El Grup Impuls per Girona (GiG) recorda a Aena que la terminal gironina està preparada "per atendre més trànsit aeri" i "per integrar el creixement de noves connexions de les companyies que ja hi operen", en un context marcat per la vaga a l'aeroport del Prat.

El GiG també ha reclamat a l'Estat que resolgui el conflicte laboral al Prat, perquè "la situació afecta de manera negativa" la imatge de les comarques gironines (ja que molts turistes aterren o s'enlairen des del Prat i després van cap a Girona).

Així mateix, els empresaris demanen a l'Estat que trobi "fórmules més efectives per evitar" que els problemes al Prat es repeteixin "en un futur". I aquí, el GiG no s'està de retreure obertament a Aena que el de Barcelona "ha estat l'únic aeroport de la trentena" en què Eulen presta servei "on s'està produint aquesta afectació tan important".

Finalment, el Grup Impuls per Girona critica l'actual model de gestió dels aeroports i reclama de nou que el territori hi tingui veu i vot. "El GiG sempre ha defensat l'establiment d'un sistema més descentralitzat, que no s'ha arribat a implementar per la política que ha liderat el Govern estatal", subratlla.

El GiG el formen les tres cambres de comerç gironines (Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols), les patronals Pimec i Foeg i el Fòrum Carlemany.