L'accident d'aquest matí a la Nacional-II que ha acabat amb la vida de set persones, ha tornat a posar de manifest la falta d'inversió en aquesta infraestructura. Per això, el Govern ha sortit en bloc a demanar el desdoblament d'aquesta via. El primer a fer-ho ha sigut el conseller d'Interior, Jordi Jané, que ha recordat la "conflictivitat" de la carretera N-II i ha criticat que fa 20 anys que es va anunciar un desdoblament que "no arriba".

El conseller ha criticat que la N-II té "un projecte de desdoblament anunciat des del 1995" i que, a més, és una "via internacional i de gran afluència de trànsit", però malgrat tot, "20 anys després aquest desdoblament al tram nord" i després que "cada any tingui esmenes reclamant-ho als pressupostos de l'Estat", el govern espanyol encara no ho ha afrontat.

També el mateix president de la Generalitat ha lamentat l'accident d'aquest matí a la N-II, que ha recordat que segueix sense desdoblar-se, tot i ser un "clamor unànime". A més ha asseverat que la N-II és una carretera internacional "d'alta intensitat" entre Espanya i França.

Rull pressiona Foment

No han sigut els únics. De fet el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, també s'ha expressat en aquest sentit. Rull ha dit que la carretera N-II és el "paradigma de la desinversió de l'Estat" a Catalunya. El conseller ha explicat que l'últim compromís del Ministeri de Foment va ser el de començar les obres fins a la Junquera  l'any 2015, i que, en l'última reunió que va mantenir amb la ministra de Foment, Ana Pastor, al febrer, li va assegurar que entre juny i juliol es licitaran les obres del tram entre Orriols i la Junquera.

Pel conseller, la desinversió de l'Estat a Catalunya té com a "paradigma" la N-II o la N-430, a l'entorn de Tarragona, i ha dit que "tota aquesta línia de la costa amb molt de trànsit no està en les condicions que Catalunya necessita i exigeix". El conseller ha dit que les coses "cal fer-les quan toca" i que cal ser "extraordinàriament sensible" amb la seguretat viària. A més, s'ha compromès a insistir amb fermesa perquè es facin les actuacions, de la mateixa manera que es va poder arribar a un acord per treure els camions de la N-II.

La N-II, un punt negre

L'any 2012, al quilòmetre 754 d'aquesta mateixa via, la N-II, també hi van morir 5 persones. L'accident es va produir quan la furgoneta en la qual viatjaven va xocar contra un camió. 

Aquest però, no ha sigut l'únic accident destacat de la via. Ja a l'any 1997 al quilòmetre 768 hi van morir 11 persones quan un camió en el qual circulaven va bolcar. L'accident d'avui s'ha produït al quilòmetre 763, només a 4 i 11 quilòmetres dels altres punts.

L'alta sinistralitat de la via va portar a prohibir-hi el pas de camions l'any 2013, i actualment se'ls obliga a circular per l'autopista AP-7. Des d'aleshores la sinistralitat s'ha reduït però encara és un punt negre a la xarxa viària catalana. Per això les autoritats i els veïns de la zona demanen que es desdobli. Actualment només hi ha un carril per cada sentit de la marxa.