Recaptar 30 milions d'euros per a crear un centre pioner en oncologia infantil a l'Hospital Sant Joan de Déu. Aquest és l'objectiu de la iniciativa "To the brave", que ha comptat amb el suport de diverses personalitats les darreres setmanes. Futbolistes, youtubers, actors, cuiners, entre d'altres persones conegudes i malalts han volgut sumar-se a una campanya que promet alterar el panorama mèdic català.

L'objectiu de la campanya és recollir 30 milions d'euros provinents de donacions per aconseguir la construcció del centre especialitzat en càncer més gran d'Europa, el SJD Pediatric Cancer Center Barcelona. Per aconseguir arribar a aquesta estratosfèrica xifra, "To the brave" ha posat a la venda unes samarretes solidàries, la compra de la qual va directament destinada a la causa. Diverses personalitats han fet promoció de la peça de roba que ha de posar les bases de la iniciativa.

Què es pretén aconseguir?

El SJD Pediatric Cancer Center Barcelona serà un nou edifici de quatre plantes amb una capacitat per a 400 pacients anuals. El centre, que comptarà amb la darrera tecnologia, permetrà la incorporació d'un tractament de radioteràpia pioner per tractar els tumors cerebrals. Aquesta cura, que empra protons, ara mateix no l'ofereix ningú a l'estat espanyol.

Darrera del projecte també hi ha organitzacions benèfiques molt importants com la Fundació Leo Messi, Fundació FC Barcelona i també l'escola de negocis IESE. El mateix Messi ha estat el protagonista de la campanya principal de la iniciativa, que darrerament ha comptat amb el suport d'altres famosos. 

El futbolista Leo Messi.

El cuiner Pepe Rodríguez.

Pepe Rodríguez participa en la campanya To The Brave / To The Brave

El cantant i actor Joan Dausà.

El també cuiner Jordi Cruz.

jordi cruz participa en la campanya To The Brave / To The Brave

L'exfutbolista Carles Puyol i la seva parella, la model Vanesa Lorenzo.

Els pilots de MotoGP Marc Márquez i Dani Pedrosa.

marc marquez participa en la campanya To the Brave / To the Brave

dani pedrosa participa a la campanya To the Brave / To the Brave

Els reconeguts youtubers Auron Play i Wismichu.

L'empresària Samantha Vallejo-Nágera.

samantha Vallejo-Nágera participa a la campanya To the Brave / To the Brave

La història de la Maria

Una pacient de càncer a Sant Joan de Déu, ara ja recuperada, ha volgut participar en la campanya tot explicant la seva història. Es tracta de la Maria Bassegoda, una mestra de Vilafranca del Penedès a qui se li va diagnosticar un tumor a la columna vertebral el 22 de desembre de 2002 amb només 17 anys. Ara en té 31.

El Nacional s'ha posat en contacte amb Bassegoda per conèixer el seu testimoni. La Maria va estar molt de temps en una cadira de rodes com a conseqüència de la pressió que feia el tumor a la medul·la. No sabia si tornaria a caminar. Però gràcies "a l'esforç mèdic de tots els professionals de Sant Joan de Déu", va poder recuperar la mobilitat. Ara mateix pot caminar, però necessita una crossa.

La Maria ha decidit participar en la campanya per la seva vinculació emocional amb l'hospital, que assegura que sempre —encara ara— li ha "donat suport" i tot l'assessorament després de sofrir la malaltia. Segons la Maria, el nou centre és un pas més per aconseguir més curació del càncer infantil. "El càncer d’adults i un càncer de nens són molt diferents", explica i afegeix: "Per això, és important que es faci un centre oncològic específic".

Les samarretes es poden adquirir abans del 15 d'agost a través de la plataforma Represent.