El ministre de Foment, Iñigo de la Serna, presenta aquest divendres a la tarda a Santander el corredor d'alta velocitat Palència-Santander. Es tracta d'una línia d'alta velocitat en el qual l'empresa Ineco porta treballant durant dos mesos. Segons publica El Independiente, l'estudi d'un AVE a Cantàbria presenta cinc alternatives, amb dos troncs principals i té un cost estimat que va dels 600 als 1.000 milions d'euros, depenent de la ruta que s'acabi fent i dels túnels que s'hagin d'acabar construint.

Segons va explicar El Confidencial el passat mes de desembre, va ser el ministre qui va demanar aquestes obres, i ho va fer personalment, un cop va accedir al govern espanyol, després de gairebé deu anys essent alcalde de la localitat de Santander. El ministre va demanar un informe de viabilitat a l'empresa, per connectar Santander amb Palència, on sí que hi arriba l'AVE. Un projecte que fins ara havia estat aparcat per Foment. 

D'aquesta manera, la línia d'alta velocitat que uneix Madrid amb Palència, seguiria fins a Santander, unint la capital espanyola amb la capital de Cantàbria.

Aquesta construcció és un exemple més de la voluntat del govern espanyol de seguir potenciant l'eix central i no el Corredor Mediterrani. Tot això, just després que aquesta setmana més de 300 empresaris catalans i valencians es reunissin per debatre sobre l'estat d'aquesta infraestructura i acusessin l'Estat de falta de voluntat política.