Els usuaris comencen a estar farts. Avui és el quart dia consecutiu de llargues cues al control de passaports de l'aeroport del Prat i, com ja comença a ser habitual cada matí, els passatgers esperen una mitjana de 50 minuts al control. Per si això no fos poc, avui aquest caos se suma a la vaga de 24 hores convocada pels taxistes.

Les cues a l'aeroport del Prat han començat passades les cinc del matí, amb temps d'espera de dues hores. Al voltant de les deu del matí, la cua arribava a la porta d'accés a la zona de sortides i vorejava tot l'ample de la terminal, d'extrem a extrem.

Per tal d'oferir solucions, Aena ha activat 8 auxiliars informatius a la T1 i tres més a la T2. Alhora, ha situat cartells informatius on adverteix que el temps d'espera a les cues dels controls de seguretat es pot incrementar degut a un "conflicte laboral" entre la plantilla i la direcció d'Eulen. 

Una situació que comença a cansar als viatgers.

El problema de tot plegat és que el sindicat Elite Taxi té previst "col·lapsar" l'aeroport del Prat, el port de Barcelona i l'estació de Sants, en una acció que ja havien batejat com a operació De la Serna, en referència al ministre de Foment. 

L'acumulació de gent, amb esperes que voregen les dues hores en el pitjor cas, s'està produint enmig de les negociacions que mantenen els vigilants i la direcció d'Eulen –empresa concessionària del servei– respecte a la vaga anunciada pel 4 d'agost.

Unes negociacions que a hores d'ara es troben estancades perquè els treballadors exigeixen que Aena s'assegui a la taula de mediació, mentre l'ens aeroportuari s'hi oposa en rodó perquè situa el conflicte estrictament entre la plantilla i l'empresa privada.