El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha vingut aquest dilluns de visita oficial a Catalunya. A tallar cintes i prometre inversions. La jornada ha començat a Lleida, on ha assistit a la posada en servei del tram de sis quilòmetres entre Torrefarrera i Alguaire de l’autovia A-14, en el qual s’han invertit 72 milions d’euros. Després ha continuat a Barcelona, on ha vist les instal·lacions del renovat Control de Trànsit Centralitzat (CTC) de Barcelona, a l’Estació de França. S'hi han invertit set milions d'euros.

“Els mitjans que hi ha aquí són, sense cap mena de dubte, el millor que hi ha Espanya i a nivell europeu. El centre de control té la tecnologia més avantguardista”, ha assegurat Íñigo de la Serna en declaracions als periodistes. El ministre ha aprofitat l’ocasió per a desgranar tota una llista d’inversions en infraestructures que s’estan executant o s’executaran a curt termini a Catalunya. 

Entre les inversions destacades per De la Serna, hi ha els nou milions d’euros per a l'ampliació de les vies a l’estació de Sants, una actuació que ha dit que serà imminent. També ha subratllat el desbloqueig de 100 milions d’euros per a millorar per a millorar 39 estacions, com les de Sant Pol de Mar, Sant Joan Despí o Sabadell Centre. En total, segons el ministre, el pla global superarà els 4.000 milions d'euros, dels quals 2.500 milions seran aportats per ADIF.

Rull demana compliment i Rodalies

“No ens calen plans nous, sinó que es compleixin les previsions”, ha respost Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, a les promeses fetes pel ministre de Foment espanyol, amb qui ha coincidit en la visita a les instal·lacions del Control de Trànsit Centralitzat. Rull ha recordat que les inversions en el nou sistema informàtic van dur-se a terme després que el CTC col·lapsés fa dos anys. “Va ser tan greu que fins i tot el president d’ADIF va haver de venir a disculpar-se”, ha assenyalat.

De fet, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha considerat que aquesta inversió era “el mínim” que s’havia de fer. “Ara el que cal és la inversió a la resta del sistema”, ha reclamat Rull, que ha lamentat: “Després d’entrar en col·lapse s’ha invertit. La resta del sistema, però, encara presenta nivells baixos de fiabilitat per als més de 400.000 usuaris que utilitzen el servei a diari”.

Rull ha aprofitat l’ocasió per a tornar a reclamar el traspàs complet de Rodalies a la Generalitat. “Sempre diem el mateix: volem el traspàs íntegre de Rodalies”, ha defensat el conseller.