La líder de Cs a l'Ajuntament de Barcelona, Carina Mejías, ha demanat la retirada d'uns anuncis del Pacte Nacional pel Referèndum dels autobusos de la ciutat. Mejías ha considerat que aquesta campanya té "caràcter ideològic" i no compleix el protocol de publicitat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

A més, ha subratllat que "està fora de la legalitat perquè impulsa la participació en un referèndum il·legal". Segons han explicat fonts de TMB a l'ACN, un total de 21 vehicles portaran entre el 17 i el 30 d'abril aquesta publicitat, que porta com a lema "Perquè és el meu dret. Voto referèndum".

També es podrà veure al metro entre el 18 i el 24 a través de 185 plafons en estacions i un espot a la seva televisió. L'empresa considera que "no busca la provocació" i l'equipara a l'última campanya d'ANC i Òmnium Cultural amb motiu de l'Onze de Setembre.

Prohibit?

Mejías ha remarcat que l'any 2009 es va acordar un protocol de publicitat en el marc de TMB que prohibeix la publicitat amb caràcter ideològic amb excepció de l'època de campanya electoral. En aquest sentit, ha apuntat que no es tracta d'una campanya institucional, que també tindria cobertura, sinó d'uns anuncis d'una associació privada a favor d'un referèndum "il·legal, pel qual ja hi ha persones inhabilitades per impulsar-lo". 

És per això que ha demanat a la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i a la presidenta de l'Àrea Metropolitana, Ada Colau, que retirin immediatament aquesta publicitat, alhora que ha criticat una "doble vara de mesurar" quan no es va permetre que l'Associació per la Tolerància fes una campanya per aconseguir que els pares puguin marcar una casella per escolaritzar els seus fills en castellà. També ha posat l'exemple d'un llibre sobre la privatització de la sanitat per part del govern d'Artur Mas, els anuncis del qual tampoc es van acceptar. "Que s'apliqui la mateixa vara de mesurar i la legalitat", ha reclamat Mejías. 

Cs ha presentat un prec a TMB i també una iniciativa en la propera reunió del consell d'administració de l'empresa. Segons Mejías, Mercedes Vidal els ha dit que no considera que aquesta campanya tingui un caràcter ideològic. Des de l'empresa pública remarquen que aquesta proposta de campanya va passar tots els filtres en considerar que no busca la polèmica o la confrontació, i la comparen amb la publicitat que es va col·locar l'any passat cridant a la participació en la mobilització independentista del passat Onze de Setembre.