El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha dit aquest dilluns que veu "pràcticament impossible" assolir un acord amb les entitats financeres tenidores del deute de les autopistes de peatge en fallida, la titularitat de les quals, ha recordat, tornarà a revertir l'Estat. "És molt difícil, des del principi hem dit que és molt difícil i estem ja gairebé en la fase d'impossible. Hem passat de molt difícil a pràcticament impossible l'acord", ha dit el ministre en una entrevista a RNE.

Es tracta de nou autopistes radials de peatge, deficitàries, sis de les quals surten de Madrid, i amb una longitud en conjunt de més de 600 quilòmetres. El 2015, la patronal Seopan va xifrar en més de 5.500 milions d'euros el cost per a l'Estat d'assumir aquestes vies, encara que no existeix una valoració oficial. En concret, les vies afectades són:

  • R-2 Madrid-Guadalajara
  • R-3 Madrid- Arganda
  • R-4 Madrid-Ocaña
  • AP-41 Madrid-Toledo
  • R-5 Madrid-Navalcarnero
  • M-12 Eix de Barajas
  • AP36 Ocaña-La Roda
  • AP7 Cartagena-Vera
  • Circumval·lació d'Alacant AP-7/A-77


El titular de Foment ha explicat que el Govern central pot assolir un acord sempre que se situï "en uns termes beneficiosos per a l'Administració General de l'Estat", que són aquells en els quals el cost per a les arques públiques sigui inferior al que es produiria si es deixa que el procediment judicial arribi a establir la Responsabilitat Patrimonial de l'Administració (RPA).

"Si l'acord se situa per sota de les expectatives del que pot ser la RPA, nosaltres estem disposats a això. No hem aconseguit cap avenç, sabíem que era una qüestió molt difícil", ha afegit.

Mentrestant, ha explicat el titular de Foment, segueixen amb "el full de ruta" per facilitar que "en el moment que es liquidin les empreses, l'autovia pugui continuar funcionant".

Ha insistit que el rescat no es produeix, ja que l'Estat no està intervenint per fer-se amb la infraestructura, sinó que aquesta "reverteix en titular, i el titular és el Ministeri de Foment", que ha llavors de gestionar-les.

"Hi hagi o no hi hagi negociació, arribem o no a acord, hem de fer-ho sí o sí", ha conclòs el ministre.