De nou ha tornat a aparèixer el millor Lewis Hamilton. Sense rival i sense patiment. Regularitat i finura. El pilot britànic ha fet gala del seu millor pilotatge i s'ha imposat contundentment al Gran Premi de Mèxic. Amb ell i seguint-li l'estela ha arribat Nico Rosberg, que segueix cedint el mínim possible amb el seu màxim rival. Al podi els ha acompanyat amb la polèmica Daniel Ricciardo.
Amb Hamilton a la seva, 51a victòria del britànic i a falta de dos curses el Mundial queda només separat per 19 punts. Rosberg segueix liderant amb 349 punts. Brasil i Abu Dhabi decidiran.
Patiment des del primer segon
L'inici ha estat força accidentat. A la sortida hi ha hagut ball de bastons de veritat. Tocs, més tocs, canvis de traçada, i fins a tenir un Safety Car. Malgrat el rebombori només hi ha hagut un abandonament en un començament frenètic.
L'espectacle l'han ofert els pneumàtics. Durant tot el cap de setmana s'ha parlat de fer una única aturada al box, si dos era la xifra ideal o si havien d'anar a més. Tot i alguns pilots esperar anar a una parada, l'asfalt ha decidit que la tasca era complicada i arriscada.
La gran polèmica sobre l'asfalt
Max Verstappen i Sebastian Vettel, els protagonistes. A falta de cinc voltes pel final i amb la lluita per pujar al podi en tercera posició, els dos pilots han volgut crear la polèmica. L'holandès ha fet llarg en un revolt quan Vettel més s'ha apropat al Red Bull.
La acción de la polémica final: Verstappen cortando pista para evitar el rebase de Vettel (vía @MrAlexF1) pic.twitter.com/ieYFDU1EnV
— San Cadilla (@SanCadilla) 30 d’octubre de 2016
Verstappen no ha cedit la posició quan el reglament ho especifica -el mateix ha passat amb Hamilton, però no hi ha hagut sanció-, i quan ja estava preparat per pujar al podi havent acabat tercer, els comissaris li han comunicat una sanció de cinc segons que l'han deixat fora. Cop de teatre post cursa i la polèmica ja està servida. I per acabar de rematar, el podi de Vettel tampoc ha acabant sent possible per una nova sanció per un il·legal canvi de traçada. El Gran Premi acabat als despatxos.
El que nunca se movía bajo frenada... Ojito que puede caerle sanción a Vettel por esto. #F1 pic.twitter.com/BTBccUvfBi
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 30 d’octubre de 2016
L'avió Ricciardo
Sortint bé, tocant-se i amb el Safety a la primera volta, l'asutralià Daniel Ricciardo ha decidit aturar-se al box i provar una única aturada. L'estratègia, però, no ha sortit bé, encara que el fet de no trobar tràfic l'ha ajudat a fer una cursa de menys a més. Quan tot semblava esguerrat a Mèxic, ha fet volar el seu monoplaça. Mica en mica ha anat avançant, remuntant fins a pujar al podi involuntàriament.
Més batalles a Mèxic
El mateix Verstappen, protagonista número u de la cursa, i Nico Rosberg, també han protagonitzat la primera gran batalla de les moltes lluites que s'han vist en el circuit dels Hermanos Rodríguez. El vencedor aleshores ha estat l'alemany. Molt coratge per part de l'holandès, molta pressió i pilotatge exquisit, fins que una errada a 21 voltes pel final ha deixat la lluita decidida. Rosberg no ha tingut més feina que seguir lluitant per la segona posició amb la constància que el caracteritza per perdre el menys possible respecte Hamilton i seguir restant punts per aconseguir el seu primer Mundial de Fórmula 1.
El local Sergio Pérez i Felipe Massa han lluitat més enrere, però ja en la lluita entra el segon grup de monoplaces. A anys llum dels Mercedes, Red Bull i Ferrari, els dos pilots han lluitat per les últimes posicions dels punts. A destacar el mexicà Pérez, un dels focus d'aquest Gran Premi, que ha tornat a demostrar la seva determinació i s'ha acabat imposant al brasiler.
Lluita espanyola
Però parlant de batalles, també molt aferrissada ha estat la de Fernando Alonso i Carlos Sainz. Des de l'arrencada i fins gairebé el final. Els dos pilots espanyols no són amics sobre l'asfalt. Primer Sainz ha enviat a l'herba a Alonso i ha estat sancionat amb cinc segons al pit stop. Malgrat tot, gran maniobra d'Alonso per no quedar eliminat de la cursa.
Ahora sí que Sáinz le aventó la lámina a su compatriota Fernando Alonso para sacarlo de la pista (vía @MrAlexF1) pic.twitter.com/4HQeW58vJO
— San Cadilla (@SanCadilla) 30 d’octubre de 2016
Tot i quedar separats algunes voltes, els imants que tenen últimament els dos monoplaces han provocat que acabessin lluitant fins pràcticament el final de la cursa. El guanyador, però, ha estat una cursa més l'asturià després que el madrileny tingues un ritme molt inferior a l'esperat en l'últim tram. Alonso ha acabat 13è i Sainz ha estat 16è.
Classificació Pilots GP Mèxic
Nom | Equip | Temps | |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | +8,354 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +20,858 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | +21,323 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | +27,313 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +49,376 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India | +58,891 |
8 | Valtteri Bottas | Williams | +65,612 |
9 | Felipe Massa | Williams | +76,206 |
10 | Sergio Pérez | Force India | +76,798 |
Classificació Mundial Pilots F1
Nom | Equip | Punts | |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 349 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 330 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 242 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 187 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 178 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | 177 |
7 | Sergio Pérez | Force India | 85 |
8 | Valtteri Bottas | Williams | 85 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India | 60 |
10 | Fernando Alonso | McLaren | 52 |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 38 |