El senyor Julio Gómez-Pomar té 59 anys, va néixer a Madrid, i pertany al cos superior d'inspectors d'Hisenda de l'Estat. És des de fa més de dos anys secretari d'Estat d'Infraestructures, l'equivalent al número dos del Ministeri de Foment i abans va ser president de Renfe. El seu currículum professional és important, ja que té un doctorat a la Universitat Complutense de Madrid i un Màster en Administració Pública de la Universitat de Harvard, a més d'una infinitat de càrrecs en l'Administració central, entre els quals, director general en tres ministeris. No és exagerat considerar-lo el que comunament es defineix com un alt funcionari de l'Administració espanyola. Viu a Madrid i allà ha fet tota la seva carrera pública.

No és una qüestió menor en el cas que ens ocupa i, òbviament, tampoc no és pejorativa per als veïns del senyor Gómez-Pomar, però sí que és il·lustrativa, i molt. Només des de la distància de qui està de passada i té el més profund desconeixement de l'estat de les infraestructures ferroviàries a Catalunya es pot manifestar que està en contra del traspàs total de Rodalies a la Generalitat de Catalunya perquè, si es fes, el servei seria menys eficient. Escolti, senyor meu, una mica de decència, ja que això és literalment impossible. Sap vostè el nombre d'independentistes que ha creat el maltractament que l'Administració central ha donat a les infraestructures catalanes? Partides que no s'han acabat materialitzant i inversions que no s'han fet i que no només ha denunciat el poder polític sinó totes les organitzacions patronals catalanes i les cambres de comerç.

Quan les avaries des d'aquest gener són centenars i el nombre de passatgers afectats, centenars de milers, cal ser molt més prudent. Fins i tot, no passa res, si es demana perdó. Els ciutadans afectats l'hi agrairien. Almenys, facin-ho pels que els voten. I no torni a dir que el control de la xarxa és molt més eficient amb un únic administrador com vostès. Això pot ser que serveixi per a Rodalies de Madrid però no per a l'enorme desastre de Rodalies de Catalunya. L'últim Pla de Rodalies, del 2008, que es va acabar l'any passat, tenia pressupostada una inversió en aquest període d'uns 4.000 milions, però se'n van acabar invertint unes quantes desenes per sobre dels 100 milions. Mentrestant, l'AVE cap als llocs més inexplicables és ple de parades fantasmes i el territori espanyol, d'aeroports inútils. Però, això sí, que decideixi Foment.