La companyia Vueling ha provocat en les últimes hores un evident caos a l'aeroport de Barcelona​ que ha afectat milers de passatgers que s'han quedat a terra en l'inici del període vacacional o no han pogut tornar a Catalunya. La situació ha estat especialment tensa aquest divendres, encara que les queixes ja es van iniciar els dies anteriors, i la Generalitat ha anunciat l'obertura d'un expedient aclaridor, potser el pas previ a la sanció de la companyia aèria.

No és la primera vegada que passa i tampoc no serà l'última que els problemes d'una companyia acaben derivant en un mal servei que acaba en un contenciós sempre entre passatgers i empresa aèria, ja que poc més es pot fer amb la legislació actual. El cas de Vueling és especialment delicat per a l'aeroport de Barcelona, ciutat on té la seva base operativa des que va iniciar les seves operacions el juliol del 2004. Cal reconèixer, en el saldo positiu, que aquesta aposta de la companyia privada ha estat molt beneficiosa per a la capital catalana, que ha incrementat substancialment les destinacions internacionals des de l'aeroport del Prat.

Però això no és obstacle perquè Vueling hagi practicat la tècnica d'una informació opaca que ha perjudicat enormement els passatgers, als quals ha mancat la més mínima atenció respecte al seu viatge programat. La Generalitat, en el marc de les seves competències, ha de ser implacable si vol preservar la més mínima credibilitat d'un aeroport que no gestiona però les repercussions negatives del qual sempre són dolentes per a Barcelona i per a Catalunya. No és ni el primer estiu ni el primer període de vacances que apareixen problemes amb Vueling i que es produeixen retards importants o cancel·lacions. I no és suficient demanar als damnificats que efectuïn la corresponent denúncia. Perquè, al final, només la duresa de l'administració serveix com a advertiment per evitar que torni a passar.