L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 172 reclamacions des de l'inici dels problemes operatius de Vueling a començament de juliol, segons ha explicat el conseller d'Empresa, Jordi Baiget, en una entrevista a Europa Press.

El conseller d'Empresa va detallar en una compareixença al Parlament el 20 de juliol que l'ACC havia rebut 133 reclamacions i una denúncia des que va començar l'acumulació de problemes en l'aerolínia, una xifra que s'ha elevat a 172 reclamacions fins a aquesta primera setmana d'agost, mentre que en el conjunt de 2016, l'Agència Catalana de Consum ha rebut un total de 328 reclamacions i deu denúncies d'usuaris en relació amb Vueling.

Baiget ha assegurat que el Govern està "molt vigilant" després de l'experiència amb Vueling, i ha retret que l'aerolínia anunciés la cancel·lació de tres rutes -Vílnius (Lituània), Rabat (Marroc) i Moscou (Rússia)- sense informar prèviament la Generalitat tot i que ja estava creada la comissió de seguiment.

També ha assenyalat que Vueling ha crescut molt en rutes i freqüències, mentre que no ha crescut al mateix nivell en nombre d'avions i en personal: "El que ha de fer és invertir i redimensionar la seva oferta a la seva capacitat i adequar-la, però amb temps".