Els usuaris de Vueling que aquest divendres han d'agafar un vol amb origen o destí a l'Aeroport del Prat pateixen una nova jornada de retards i cancel·lacions coincidint amb el primer dia de juliol i la primera gran operació sortida de les vacances d'estiu. L'aerolínia ja fa dies que suma incidències en els seus vols, que Vueling va atribuir inicialment a la vaga de controladors de França, tot i que la resta de companyies que també havien de sobrevolar l'espai aeri francès van operar amb aparent normalitat.

Els clients afectats també han fet sentir les seves queixes pels retards i cancel·lacions i pel servei al client de Vueling a través de les xarxes socials. Alguns dels destins afectats han estat els vols amb sortida o arribada a Màlaga, París, Brussel·les, Astúries, Madrid, Eivissa i Palma, entre d'altres. De fet, aquest mateix divendres, Vueling ha cancel·lat cinc vols amb sortida al Prat i registra retards en la majoria de les seves operacions, que en alguns vols arriben a superar les tres hores de demora. Segons la informació de les pantalles d'Aena de l'Aeroport del Prat, Vueling ha cancel·lat dos vols de sortida en direcció a Màlaga i a París i tres arribades procedents d'Alacant, Granada i Kazán (Rússia).

A més, la majoria d'operacions de l'aerolínia registren retards que han superat les tres hores, com és el cas d'un avió en direcció a Zuric (Suïssa) programat per a les 7.00 hores i que ha sortit a les 10.17 hores. Vueling és la principal companyia de l'Aeroport de Barcelona-El Prat.

"Pendents" de les llargues cues

Fonts d'Aena han explicat que els usuaris han de tractar aquestes incidències directament amb la companyia a través dels taulells, però que estan "pendents" de les llargues cues que s'estan originant a les instal·lacions de l'Aeroport del Prat, que, de moment, s'estan fent amb ordre, segons han afegit, tot i que diversos agents de Mossos d'Esquadra han acudit aquesta nit a l'aeroport per "evitar un aldarull" a causa de la quantitat de passatgers que han quedat en terra.

Davant dels taulells de Vueling a la terminal T-1 del Prat s'han acumulat passatgers afectats per les cancel·lacions, com és el cas de Manuel Sanchis, que tenia previst viatjar a Màlaga i que ha criticat "la falta d'informació i les més de dues hores de cua que cal fer per buscar una solució". Una altra passatgera afectada per la cancel·lació del vol a Màlaga, Bony Abecasís, ha relatat que viu a Andorra i que tenia previst assistir a un casament a les 19.00 hores a Marbella: "La única cosa que vull és que em tornin els diners perquè ja no arribo a temps al casament", ha lamentat.

Vueling demana disculpes

El director comercial de Vueling, David García Blancas, ha demanat disculpes als clients que han patit retards i cancel·lacions i ha assegurat que la companyia està "bolcada" a resoldre els problemes operatius que estan afectant als seus vols. En una declaració a la seu de Vueling al Prat de Llobregat (Barcelona), García Blancas ha reiterat el compromís de Vueling de donar "un servei de qualitat a tots els seus clients" i de revertir la situació actual. "M'agradaria demanar disculpes als clients que han patit retards i cancel·lacions durant els últims dies", ha declarat.

El directiu ha explicat que aquest dijous a la nit Vueling va haver d'anul·lar set vols a l'aeroport del Prat i que a aquests clients els estan oferint canvis gratuïts durant 15 dies a més del reemborsament del seu bitllet, i també estan reemborsant les despeses d'hotel i de taxi als passatgers que no resideixen a Barcelona. "Tota l'empresa està bolcada a resoldre la situació actual, especialment els nostres tripulants de cabina, els nostres pilots i els nostres equips d'atenció al client, i estem treballant també amb Enaire i amb l'Aeroport de Barcelona per assegurar una operativa bona durant aquest estiu", ha afegit.

Consum demana explicacions

Dimarts passat, l'Agència Catalana de Consum (ACC) ja va demanar a Vueling que oferís explicacions per les nombroses queixes dels usuaris pels retards i cancel·lacions que opera l'aerolínia des de l'Aeroport del Prat. En concret, va requerir a la companyia quins vols i per quines raons estan patint problemes en els darrers dies, tot i que l'aerolínia els ha atribuït a la vaga de controladors francesos.

Per millorar la seva operativa durant els mesos d'estiu, l'aerolínia ha assegurat que incorporarà nous tripulants amb vista a juliol i està treballant en millores en els processos d'embarcament i a augmentar el temps d'escala, entre d'altres mesures.