Verse és molt més que una aplicació mòbil de pagaments entre persones. Gratuïta i instantània. Només cal introduir una targeta de crèdit o dèbit, indicar-ne l'import i escollir el contacte de telèfon o Facebook on es vol enviar. Amb dos anys i escaig d'existència, la fintech catalana ja ha aixecat fins a tres rondes de finançament: 1,8 milions de dòlars, 8,3 milions de dòlars i 20,5 milions de dòlars. Un total de pràcticament 28 milions d'euros. Suma i creix de la mà de firmes de capital nord-americana de la talla de Spark Capital, e.ventures o Greycoft Partners.

Nascuda als Estats Units i amb seu a Barcelona, el seu objectiu és expandir-se a nous països com Suïssa o Noruega, consolidar-se en els 27 països de la Unió Europea (UE) on ja té presència, llançar nous productes i garantir un futur prometedor.  "Créixer i créixer, aquest és el nostre futur", ha assegurat el conseller delegat de Verse, Borja Rossell, juntament amb els altres cofundadors Alex LoperaDarío Nieuwenhuis. I en el present, ja han tornat a reinventar-se amb una de les rondes de finançament més grans d'Espanya. Però, Lopera ha volgut insistir que "l'empresa està centrada 100% en el creixement. Preferim centrar-nos a captar negoci que no cobrar al client."

Verse

Ara ja no es tracta únicament de pagaments peer-to-peer sinó també d'un nou component social: crear grups i esdeveniments per realitzar pagaments en comú. “Creiem en la filosofia que el pagament també és social i es pot compartir sempre que es vulgui", ha afegit Rossell. T'imagines una app per pagar un regal conjunt, un sopar o fins i tot un viatge? Doncs, ja existeix, es diu Verse i sense cobrar mai als usuaris, aspira a convertir-se en el mètode líder de pagaments entre millennials. De moment, ja s'ha avançat a Whatsapp. A l'espera que s'acabi de tramitar la seva llicència com a entitat de pagament, ja se'l coneix com el Whatsapp de pagaments per mòbil. I ja visualitzen una nova aventura: transaccions de comerços electrònics. 

A les seves instal·lacions de 650 metres quadrats a Plaça Catalunya tocant amb el Hard Rock Café, es respira un aire made in Silicon Valley. Sense despatxos, amb espais diàfans i una cuina plegada d'estris, menjar i fotografies dels seus 26 treballadors. A raó de com a mínim 5 treballadors més per any, preveuen arribar als 35 a finals d'aquest 2017. "No ens hem fixat una xifra. Aquí, el que fa falta és talent", ha afegit Rossell. I per captar talent, tenen un entorn neuràlgic immillorable que inspira la creativitat: una terrassa amb una taula de Ping Pong, una Playstation o un projector que serveix tant per veure pel·lícules com per fer formació sobre criptomoneda o la tecnologia Blockchain. El seu modus operandi és clar: "El petit marge de felicitat del treballador és molt barat". Amb només un clic, creen com viuen. O com els agrada dir a ells: "Can't stop, won't stop"