Expulsar una persona d'un avió per overbooking no acostuma a sortir gratis. I encara menys, si l'avió és d'una de les grans aerolínies cotitzades dels Estats Units com United Airlines. Després de l'escàndol (ja viralitzat) d'un passatger sent expulsat arrossegat (literalment) del vol entre Chicago i Louisville, l'aerolínia nord-americana està vivint un mal dia a Wall Street i continua caient per sobre del 4% a la plaça novaiorquesa. Encara que sembla que s'està recuperant, la seva dimensió com a companyia i la seva llarga trajectòria no són encara suficients per pal·liar un dur cop frontal que portarà cua a la seva imatge.

Un altre passatger del mateix vol anomenat Jayse Anspach l'ha gravat i difós les imatges a les xarxes socials assegurant que el passatger expulsat és un metge de 69 anys que es va negar a ser evacuat perquè havia de treballar l'endemà. "El metge havia de treballar en l'hospital l'endemà, pel que es va negar a oferir-se com a voluntari i United va decidir utilitzar la força contra el doctor", ha assenyalat després d'especificar que li van colpejar la cara contra el respatller del seient, el que li va causar una "greu hemorràgia a la boca".

Encara més. El conseller delegat d'United Airlines, Óscar Muñoz, ha demanat disculpes per un fet "inquietant" i ha assegurat que ha intentat "parlar directament" amb l'implicat per resoldre la solució. Però, la seva disculpa per "reacomodar" als clients encara ha incendiat més les xarxes. I és que més enllà de la investigació oberta per les autoritats ratificada pel Departament d'Aviació de Chicago que no aprova la forma d'actuació dels oficials de seguretat, ressona una marea de boicot a United Airlines. De moment, Wall Street el penalitza amb un 4% però el cert és que la seva tendència en els últims 5 anys és clarament a l'alça. Queda per veure com de cara li surt la seva mala praxi viralitzada.