"Afecta a tothom". Així de contundent s'ha mostrat el director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, en declaracions a El Nacional davant el caos més absolut de l'aeroport del Prat fruit de les noves mesures en el control de passaports. Carnes ha anticipat que l'impacte de les cues no se centra únicament en el turisme sinó també en "la dinàmica econòmica del territori", ja que considera que la infraestructura aeroportuària de Barcelona té "un impacte global". L'avalen unes xifres rècord de 44,2 milions de passatgers, un 11,2% més, durant el 2016. Encara més, els vols intercontinentals (grans dimensions i més enllà d'Europa) han crescut un 10% durant el primer trimestre del 2017 i s'esperen 20 noves rutes intercontinentals per aquest estiu. 

Malgrat que les cues i el control de passaports és una situació cada vegada més recurrent en molts aeroports internacionals a causa de les mesures de seguretat antiterroristes, Carnes reconeix que "fins ara no havíem tingut aquesta mena de problemes". Precisament per això, no dubta a assenyalar la poca informació del canvi de normativa així com la manca de personal com a principals causes de les llargues cues superiors a les 3 hores d'aquest últim cap de setmana. "Si tu saps que tens una allau de volum de vols intercontinentals, el risc és més alt. Has d'haver-ho previst", afegeix a El Nacional.

Una imatge "conflictiva" 

Carnes també alerta que donar una imatge "conflictiva" de les duanes espanyoles, "repercutirà a la llarga". Encara que s'hagi ampliat la plantilla policial amb més agents a l'aeroport de Barcelona, la policia espanyola reitera que no n'hi ha prou i que el caos del Prat "tornarà a passar". El director general de Turisme de Barcelona, encara hi afegeix: "Es pot tornar a donar el cap de setmana".

I del diagnòstic a les solucions, confia en Espanya com a "territori acollidor" per resoldre el conflicte. Però, per si de cas, aconsella reforçar la previsió i realitzar una millor gestió de cues amb l'objectiu d'alleugerir l'espai Schengen (UE). En el cas de Barcelona, això implica més recursos humans tant per part de la Policia Nacional que depèn del Ministeri d'Interior com AENA. Tot i que aquesta última ha insistit a deslliurar-se de cap culpa i remarcar que el control de fronteres depèn dels cossos policials de l'Estat.