El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha reafirmat el compromís del Govern central amb el Corredor Mediterrani en inaugurar-se el Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL 2017), que ha arrencat aquest dimarts al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. "Tractem d'aportar certesa i fins i tot millorem els terminis d'execució", ha assegurat després de recordar que les obres del tram Tarragona-Vandellòs finalitzaran a finals d'aquest any, tres mesos abans del previst, per poder iniciar la circulació en proves.

"Es tracta d'un compromís ferm perquè el Corredor Mediterrani és una prioritat per al conjunt del país i la vertebració del litoral mediterrani", ha insistit De la Serna,contestando així al conseller de Territorio de la Generalitat, Josep Rull, que també ha participat en la inauguració.

La petició de Rull

Prèviament, Rull li ha demanat certesa en aquesta infraestructura: "Volem terminis concrets que es puguin complir perquè empreses disposades a emprendre inversions importants estan esperant". El conseller ha destacat una vegada més la figura del coordinador del Corredor Mediterrani, Juan Barios, que ha fet una crida a anticipar-se a les necessitats dels operadors i a centrar-se també en els serveis que es desenvoluparan juntament amb aquesta infraestructura.

També han participat en la inauguració el delegat especial del Govern en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet; el segon tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i el director gerent de l'Agència Pública de Ports d'Andalusia, Alfonso Rodríguez Gómez de Celis. Com també el delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo; l'alcaldessa de L'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín; el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, entre d'altres.

L'impuls de Collboni

Collboni ha incidit que el Corredor Mediterrani és "bàsic" per a Catalunya però també per al País Valencià, Múrcia i Andalusia, i per això ha demanat impulsar aquest eix com més aviat millor. Rodríguez Gómez de Celis ha reivindicat Andalusia com a node logístic i de transport per la seva posició geogràfica estratègica, el que la converteix en "punt de pas obligat en les rutes marítimes internacionals amb Àsia, l'Àfrica i Amèrica", i ha afegit que els set ports comercials andalusos suposen el 30% del tràfic portuari nacional.

Per la seva part, Cornet ha destacat que Barcelona es torna a convertir a la capital logística del sud d'Europa en la XIX edició del SIL, que aquest any compta amb més d'un 40% d'empreses internacionals. A això, ha ressaltat que Barcelona és puntera com a zona franca i que les sinergies són fonamentals per continuar avançant en la logística: "El SIL és un punt de trobada en el qual tothom és i en el qual ningú no sobra. Sumant esforços, multipliquem resultats".