Seat provarà una flota de cotxes connectats a Barcelona i instal·larà el seu laboratori en mobilitat sostenible al Pier01 de la Barceloneta. Així ho ha confirmat el president de Seat, Luca de Meo, durant la primera jornada del Mobile World Congress (MWC). Sota la fórmula del carsharing (cotxe compartit), la firma automobilística posarà deu cotxes elèctrics a disposició dels treballadors del Pier01 amb l'objectiu de recol·lectar dades sobre els hàbits de conducció així com el funcionament del propi vehicle. 

En aquest sentit, De Meo ha avançat que el cotxe elèctric que es llançarà al 2019 no serà el model Mii sinó que hi haurà "sorpreses". De moment, però, els treballadors que tinguin aquest vehicle al seu abast podran utilitzar el servei de carsharing amb tecnologia Digital Acess i entrar així al cotxe sense necessitat d'utilitzar la clau física. O també, rebre els consells de l'optimitzador pel que fa al trànsit o a la tria de restaurant.

"Estem convençuts que tenim molt més a guanyar que a perdre en aquesta transformació inevitable de la nostra indústria", ha defensat el president de Seat davant l'atenta mirada del tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, o el president de Tech City Barcelona, Miguel Vicente. 

Un nou Lab: menys emissions i millor regulació

Paral·lelament, el nou laboratori de Seat portarà el nom de Metropolis: Lab Barcelona i es convertirà en el sisè centre d'innovació especialitzat en la gestió del trànsit i la monitorització de vehicles a la recerca de mobilitat intel·ligents. Dit d'una altra manera, menys emissions contaminants (amb objectiu 0) i millor regulació de la ciutat que implica també menys accidents. A l'espera de poder arribar a les 50 persones, la plantilla inicial d'aquest laboratori és de 23 enginyers i professionals altament qualificats. S'espera que a finals d'any, aquesta xifra pugui assolir les 50 persones. 

Tant el grup Volkswagen com una de les seves grans abanderades Seat tenen un objectiu: convertir-se en el líder en connectivitat del sector automòbil. Entre el futur i el present, Seat ja té preparat el dispositiu Dongle perquè accedir als serveis de connectivitat no s'acabi convertit en una barrera per a les tecnologies més antigues. Aposta doble per Barcelona.