Aprofitant la setmana europea de la Mobilitat, Torrot Group ha presentat Muvi, la scooter elèctrica intel·ligent “més avançada del món” i fabricada a la planta de Gas Gas a Salt. La inversió global és de 15 milions i el temps de fabricació de 15 minuts. Ja té un operador de ‘sharing’ a Brussel·les, se l’espera a Barcelona i escalfa motors pels campus universitaris dels Estats Units. El preu de sortida va de 3.500 a 3.800 euros. Així és la Muvi descrita pel conseller delegat de Torrot Group, Iván Contreras, en declaracions a El Nacional.

Per què la Muvi és la scooter intel·ligent “més avançada del món”?

La Muviés la única que té aquestes característiques principals: autonomia de més de 100 km, dos bateries extraïbles sense necessitat d’un punt de càrrega extern i es pot connectar a Internet a través de l’smartphone.

Una scooter controlada les 24 hores

Pots estar connectat en tot moment a través de 62 sensors integrats al vehicle que emeten dades a l’aplicació que hem desenvolupat. Gràcies a això, pots saber què li està passant a la teva moto, quants metros has recorregut o com està la bateria, entre d’altres. I tot, en temps real.

Què suposa això per al vostre grup?

Implica llançar el vehicle més innovador del món en aquest sector. Ens posem a l’avantguarda tecnològica dels vehicles de dues rodes, scooters i elèctrics.

Hi ha molta competència al mercat de les dues rodes?

D’aquestes característiques, no n’hi ha cap altre igual. I això ens suposa entrar en un volum de mercat molt elevat ja que ens estem endinsant a la mobilitat de les ciutats.

Un tema polèmic

Tenim un problema. Cada vegada som més persones i amb més pol·lució. Es reclamen solucions de mobilitat i nosaltres n’hem aportat una. Hi torno: dues rodes, elèctric, ràpid i connectat.

Hi ha hagut alguna barrera administrativa?

Hem passat la nova homologació europea del 2017. De fet, la Muvi és la primera motocicleta europea que l’ha passat. Estem preparats per vendre a tota Europa i evidentment a mercats com el nord-americà on ens interessa molt arribar-hi.

A l’espera del somni americà.

Hem desembarcat a Estats Units com a marca pròpia. Ja estem creant tota una xarxa que ens permeti créixer ràpid en volum de fabricació i poder entregar directament al client.

Quina ha estat la primera parada?

Hem començat a Brussel·les amb el sistema de sharing i una primera fase de 50 motos que s’ampliarà en els pròxims mesos a 200 més. I a Barcelona, estem acabant de treballar amb proveïdors de tecnologia i serveis de sharing. Volem parametritzar el vehicle a les necessitats i oportunitats que ofereix aquesta ciutat.

En xifres?

Per aquest any hi ha una previsió de fabricació i venda de 3.000 unitats. A dia d’avui, estem al voltant de les 2.000 unitats ja venudes i estem en plena producció per entregar-les a través dels importadors que tenim a cada país.

I de cara a l’any vinent?

L’any que ve estarem al voltant de 5.000 unitats en comandes i reserves de fabricació i entrega.

Quin és el vostre perfil de client?

Tenim dos targets. La Muvi de 50 està destinada a gent universitària i jove que no necessita potència i únicament vol moure’s ràpid d’un lloc a l’altre. Moto lleugera, fàcil de circular i amb la seguretat d’una bona frenada. I la Muvi de 125 o “Executive” té un altre perfil. És més potent i aguanta millor els trasllats llargs. Totes dues des d'una gran preocupació per les emissions a la ciutat.