"Un punt de referència mundial, un nou concepte i una nova filosofia dels salons de l'automòbil. Ens hem reinventat". Aquesta ha estat la captatio benevolentiae inicial del president del Saló, Enrique Lacalle, per presentar el Saló de l'Automòbil (des d'ara, Automobile Barcelona) que tindrà lloc des del 11 al 21 de maig. Més tecnològic que mai: connectivitat, transformació digital, vehicle autònom i mobilitat elèctrica i intel·ligent.  

Algunes de les grans novetats de la 39a edició és la nord-americana Tesla (acabada d'arribar a la capital catalana) o l'índia Mahindra. Després d'alguns anys d'absències, Toyota torna a la graella de sortida. Malgrat ser el fabricant amb més vendes del Saló durant el 2015, Volkswagen no repetirà aquest any "per motius interns" i deixarà la seva representació en mans de Seat i el seu president, Luca De Meo, que serà un dels ponents estrella. Google, Facebook, IBM, Ericsson, Oracle, Orange o HP són  alguns dels actors de referència presents en transformació digital i tecnologia. Els salons de Ginebra i Frankfurt segueixen a l'avantguarda. 

"Aquest any per primera vegada no hem perseguit ningú i hem fet un gran projecte", ha destacat Lacalle. Malgrat un format més tecnològic, les marques automobilístiques participants passen de 36 a 30 encara que incrementen la superfície d'exposició. Tot plegat, a l'espera de batre els 750.000 assistents de l'anterior edició i amb l'afegit de coincidir amb el Gran Premi de Fórmula 1 de Montmeló.

Les novetats tecnològiques

Amb aquest nou posicionament, el Saló de l'Automòbil vol fer les delícies dels assistents amb les novetats de les marques al MotorShow, el congrés Inspiration Arena (amb més de 70 speakers), el Connected Street on es faran demostracions de vehicles i mobilitat connectada, intel·ligent i autònoma i l'Innovation Square que comptarà amb la tecnologia disruptiva de 25 startups que intentaran captivar els inversors. 

"En 98 anys d'història, hem sigut capaços de reinventar un saló gairebé centenari. Volem tornar a enamorar la ciutat de Barcelona amb el nou Saló", ha conclòs poc després d'assegurar que "mai no hem oferit tant". Tota una declaració d'intencions per escalfar motors per un dels salons més emblemàtics de la capital catalana.