Ryanair sumarà nou rutes des de l'aeroport de Girona la temporada d'estiu de l'any vinent i en total volarà a 38 destins. L'aerolínia de baix cost centra l'aposta en el turisme britànic i, per això, la majoria de rutes que s'incorporaran a l'oferta seran cap al Regne Unit. Moltes, però, com Edimburg, East Midlands, Glasgow o Liverpool ja s'havien operat durant l'època daurada de l'aeroport de Girona.

A banda d'aquests destins, Ryanair començarà a volar per primer cop a Oradea (Romania). Per contra, però, la companyia abandona els vols domèstics des de Girona i no enllaçarà Vilobí d'Onyar amb cap aeroport estatal. El director de comunicació de Ryanair, Robin Kiely, ha subratllat que l'objectiu és transportar 1,4 milions de passatgers des de Girona al llarg de l'any vinent. Kiely també ha matisat que la proximitat amb els aeroports del Prat i Reus no impedirà creixements futurs, perquè arreu hi ha "bon producte turístic" i, fins i tot, es poden arribar a oferir les mateixes rutes en uns i altres.

131 vols setmanals

En total, Ryanair operarà fins a 131 vols setmanals des de l'aeroport de Girona (aquest estiu en són 118). Entre d'altres, la companyia destaca que durant el proper estiu hi haurà vuit vols setmanals a Brussel·les, cinc a Dublín i sis a Londres Stansted. La companyia ha fet futuribles i calcula que, al llarg de l'any vinent, amb les noves rutes que s'incorporaran a l'estiu, transportarà un 7,6% més des de l'aeroport de Girona respecte a les previsions que té per a aquest 2016, en què calcula tancar l'any transportant-ne 1,3 milions. 

Caldrà esperar estadístiques oficials, però si realment això és així, aquest 2016 el número de passatgers que volin amb Ryanair des de Girona tocarà mínims. De fet, dins la sèrie històrica d'Aena, no hi ha cap any en què la companyia irlandesa hi hagi transportat tants pocs passatgers (el 2012 van ser 2,59 milions; el 2013, 2,47 milions; el 2014, 1,9 milions i el 2015, 1,56 milions).

Vacances al Mediterrani

Més concretament, Kiely ha assegurat que aquest increment de vols es deu al fet que cada cop més els britànics escullen el Mediterrani per passar-hi les vacances. Sobretot, després que el temor a atacs terroristes hagi fet caure el turisme a Turquia i al nord d'Àfrica.

L'aterratge de les noves rutes a Vilobí d'Onyar suposarà, però, que l'any vinent hi hagi dues companyies que volin de manera regular al Regne Unit. I és que, apart de Ryanair, l'aerolínia Jet2 també portarà turistes britànics a la Costa Brava. El director de comunicació ha subratllat, però, que això no derivarà en cap guerra de competència, perquè Jet2 "treballa amb touroperadors", a diferència de Ryanair. En referència al mercat britànic, el director de comunicació també ha explicat que el 'Brexit' no es traduirà en reduir vols cap a Anglaterra. Suposarà, això sí, que l'aerolínia irlandesa deixi de tenir base als aeroports del Regne Unit.