El Port de Barcelona ha tancat el millor primer semestre de la seva història. Per partida doble. Tant pel benefici net que ha estat de 22,1 milions d'euros, un 15,1% més respecte el mateix període de 2016, com pel tràfic total de mercaderies amb 28,6 milions de tones, un 18% més. Alhora, la xifra de negoci i el cash flow operatiu han augmentat fins els 79,6 i els 45 milions, respectivament. 

En aquest sentit, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha destacat que l'enclavament portuari està millorant la seva competitivitat tal i com queda reflectit en el bon comportament dels tres segments del tràfic: contenidors, líquids a granel i càrrega transportada per les autopistes del mar. En especial, el tràfic de contenidors s'ha situat en 1,3 milions de TEU (equival a un contenidor de vint peus), el que suposa un 27,2% més. Però encara més gran ha estat el creixement dels contenidors de transbord amb un 101% més evidenciant així la recuperació després d'una forta caiguda durant la crisi. A més, els contenidors d'importació i exportació han seguit avançat a un ritme de 4,5% i 4,7%, respectivament. 

El conflicte de l'estiba

Davant la forta polèmica de l'estiba, Cambra ha assegurat que la seva afectació en les dades ha estat "mínima". De fet, es calcula que aquest conflicte ha provocat que 17 escales que pensaven atracar en altres ports s'hagin desviat al Port mentre que unes altres 7 han fet el camí invers. Mentrestant, els fabricants de vehicles han establert plans de contingència pel transport de vehicles per vies alternatives i això ha suposat un descens del 8,7% del trànsit de vehicles, bàsicament de les exportacions. 

De gener a juny, 1,57 milions de passatgers han passat pel Port de Barcelona mentre que els passatgers dels ferris amb les illes Balears, Itàlia o el nord d'Àfrica han crescut un 12,4% fins als 537.142 i els creueristes han augmentat un 1,9% fins a 1.035.691. Del present al futur més immediat, Cambra s'ha mostrat confiat i espera tancar l'any com l'ha començat: mantenint el creixement en el tràfic de contenidors. Més i millor senda de rècords. 

Noves rutes

I com si es tractés de celebrar el "millor semestre de la història", Cambra ja ha avançat que la naviliera MSC iniciarà cinc noves rutes marítimes intercontinentals de contenidors des del Port fins a destinacions estratègiques com Índia, Estats Units, Canadà i Brasil. Uns nous serveis que segons el director general, José Carbonell, permeten preveure uns resultats "molt positius" per al tancament de l'any. 

Actualment, el Port de Barcelona ja compta amb 46 línies de contenidors, que es convertiran en 51 quan entri en funcionament la nova aposta de MSC. "Tot plegat ens permet incrementar la connectivitat marítima del Port de Barcelona, guanyant competitivitat pels nostres clients", ha conclòs Cambra.