El Port de Barcelona ha batut aquest mes de juliol el seu rècord històric de circulacions ferroviàries en un sol mes. Ha assolit un total de 1.019 circulacions registrades amb origen o destí a la infraestructura catalana, una xifra que suposa un increment del 14,5% respecte al màxim assolit a la instal·lació portuària el març de 2018, quan es van realitzar 890 operatives.

Les dades també suposen un creixement del 17,6% respecte al juliol de l’any passat, quan se’n van registrar 866. D’aquesta manera, la infraestructura supera les 1.000 circulacions mensuals mantenint el nivell de servei habitual i sense incidències reportades.

De tots els moviments realitzats durant el mes de juliol, 746 es van produir en ample ibèric, 238 en ample mètric i 35 en ample internacional. Per al qual cosa, també s’ha assolit un rècord històric en les operatives en ample ibèric, que ha superat el màxim aconseguit el juliol de 2018, quan se’n van realitzar 678 (un increment del 10%).

El Port també ha assolit un increment del nombre de TEU, que equival a contenidors de 20 peus, respecte del mateix mes de l’any passat. Durant el mes de juliol, s’han transportat 27.333 TEU, una xifra que suposa un creixement de l’1,5% aquest any. D’aquest volum, la majoria (un 56%) han arribat per via marítima per tal de ser distribuïts en tren fins a diverses destinacions del mercat interior, principalment la península Ibèrica i França, mentre que la resta (el 44%) han arribat al port català per a ser embarcats al mercat exterior. 

Pel que fa al transport ferroviari de vehicles, al juliol d’aquest any s’han transportat 22.238 unitats d’automòbils en tren, dada que es tradueix en un creixement del 6% respecte al mateix mes de l’any anterior. El tràfic de vehicles es concentra sobretot en l’operativa de descàrrega ferroviària, amb un total de 20.270 vehicles que han arribat al Port en tren per sortir cap a altres destinacions per via marítima. També s’han carregat 1.968 unitats d’automòbils cap al hinterland. 

Amb tot això, el Port de Barcelona és l’únic enclavament de la península Ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària. Així doncs, la seva intermodalitat ha permès que la quota ferroviària de contenidors hagi passat a ser d’un 13% aquest 2019, deu punts per sobre de la xifra registrada el 2006, que era d’un 3,2%.