El nou pont aeri entre Madrid i Barcelona ha començat a funcionar aquest dimecres amb "normalitat" i una "bona acollida entre els clients", segons Iberia, que ha redissenyat el servei, en aliança amb Vueling, per oferir fins a 26 vols diaris per sentit en dies laborals i 13 en cap de setmana.

De moment, s'assegura que tot està funcionant bé i que les hores puntes del matí, entre 07.00 i 09.00, s'han operat amb absoluta normalitat. Així mateix, les dues companyies han assegurat que el rellançament del pont aeri ha tingut "una bona acollida entre els clients" i que, fins a les 11.00 hores, els vols han sortit amb una alta ocupació i han registrat una "excel·lent puntualitat".

El primer vol operat per Vueling ha sortit de Madrid amb destí Barcelona a les 07.00 hores.

Totes les franges horàries

Entre Iberia i Vueling, es cobreixen en aquest nou pont aeri totes les franges horàries, amb sortides cada 15 o 30 minuts en hora punta i cada hora la resta del dia, des de les 06.30 fins a les 21.45.

Una altra novetat és que els clients podran reservar el vol que prefereixin, de manera que es combinaran bitllets oberts i bitllets amb reserva perquè el passatger pugui assegurar la seva plaça en el vol elegit, encara que aquests bitllets amb reserva conserven la flexibilitat dels oberts i es podran canviar quantes vegades vulguin.

La targeta d'embarcament podrà emetre's en línia des del moment de la compra de bitllets amb reserva i des de 24 hores abans del vol en els bitllets oberts. Els clients que no hagin obtingut la targeta d'embarcament en línia podran fer-ho fins a 15 minuts abans de la sortida del vol a les zones del pont aeri dels aeroports de Barcelona i Madrid.

Més oferta

A més, Iberia i Vueling operaran en codi compartit els vols convencionals entre Barcelona i Madrid, per la qual cosa els seus clients disposaran de més vols en poder combinar l'oferta de les dues aerolínies.

Iberia ha fet aquesta nova aposta i ha donat un impuls al pont aeri per intentar competir més i millor amb l'AVE Madrid-Barcelona, que té una quota de mercat del 60%.

El pont aeri entre Madrid i Barcelona es va crear el 1974 i havia estat una ruta molt rendible fins que la posada en marxa de l'AVE entre les dues ciutats l'ha anat convertint en una de les més deficitàries de la companyia.