Multiplicats per 10. La llagosta i el llamàntol seran protagonistes durant el Mobile World Congress (MWC) i la seva demanda serà 10 vegades superior a l'habitual. L'Associació de Concessionaris de Mercabarna (ASSOCOME) ha posat de manifest que entre el 27 de febrer i el 3 de març s'incrementaran les vendes de molts productes alimentaris.

Els productes frescos com la fruita o la verdura es vendran un 15% més, la carn arribarà fins al 20% i el peix i el marisc batrà rècords incrementant-se les seves vendes un 35%. L'augment de vendes del peix i marisc serà més alt en productes exclusius com la llagosta o el llamàntol europeu.

Els majoristes destaquen que el MWC els suposa "compensar" el mes de febrer, el més fluix de l'any en plena temporada baixa. Les previsions són molt similars a les de l'any passat amb una alta demanda de productes manipulats, tallats i nets a punt per cuinar per alleugerir feina als restaurants.

La diferència d'aquest any és l’increment generalitzat de la qualitat en els productes frescos que s’encarreguen com ara hamburgueses prèmium elaborades amb les carns més selectes, amanides preparades amb elements sofisticats, el peix cru i el marisc més exclusiu.

Més qualitat

Els empresaris majoristes coincideixen en el fet que aquest any, si bé es manté la previsió de venda, la qualitat de les comandes és superior a la de fa un any. "El visitant té un elevat poder adquisitiu i puja la demanda de productes de luxe com la llagosta i el llamàntol europeu", destaquen els majoristes. Altres productes frescos molt buscats pel que fa al marisc són escamarlans, vieires, zamburiñas i cloïsses. 

Pel que fa al peix fresc, les estrelles de les taules la setmana vinent seran el salmó i el corball amb un important increment en la demanda de salmó fresc de qualitat que es consumirà majoritàriament en cru per elaborar plats com els ceviches i el sushi.

En el sector de la fruita i l’hortalissa, la qualitat, la innovació gastronòmica i la decoració són els criteris que marquen les comandes de producte fresc i quartes gammes de cara a la celebració del MWC.

La gran novetat

Tanmateix, la principal novetat d’aquesta convocatòria serà la presència dels batuts verds totalment naturals i elaborats per empreses del sector de la fruita i hortalissa de Mercabarna amb tècniques molt avançades. Dos dels batuts més sol·licitats són, per una banda, la barreja de poma, cogombre, espinacs, bròcoli i col kale. I d’altra, la combinació de pastanaga, amb gingebre i poma.

Com en anys anteriors, també tindran molt protagonisme les safates de fruita fresca tallada, pelada i presentada de manera atractiva i les amanides ja preparades.

Pel que fa a la carn, les hamburgueses de races de vedella tan exclusives com la Wagyu, procedent d’Austràlia i Japó, la Black Angus i la Nebraska són una de les tendències que marcarà els menús i cartes dels restaurants. "La moda de les hamburgueses selectes també ha arribat al Mobile", expliquen els experts del sector que serveixen a la restauració de Barcelona i àrea metropolitana.