Movistar, Zara i Santander lideren un vegada més el rànquing de les 30 millors marques espanyoles del 2015, segons ha informat la consultora Interbrand, encarregada de realitzar aquesta classificació cada dos anys i que compta amb oficines arreu del món. La cursa per convertir-se en la millor marca espanyola s'ha saldat amb dos clars guanyadors, seguits per una llarga llista de competidors procedents dels més diversos orígens empresarials. Per sectors, el financer compta amb nou representants, seguit per distribució i consum amb sis, la moda amb cinc marques, energia amb quatre, esports amb dos, telecomunicacions amb dos i automoció i utilities amb un. Totes les marques espanyoles han competit per millorar també les seves posicions respecte a les passades edicions.

Movistar, Zara i Santander al podi

La companyia presidida per César Alierta encapçala novament la classificació amb una valoració de 12.066 milions, un 5% més que el 2013, mentre que Zara, la mina d'or del grup Inditex, se situa en una merescuda segona posició amb 10.687 milions, un 23% més. Tancant el podi es troba el Banc Santander valorat en 4.644 milions, amb un creixement del 24% impulsat per un lideratge molt personalitzat per Ana Botín.

BBVA, Bershka, CaixaBank premen l'accelerador

Per darrere del Santander, però a molt poca distància, se situa el BBVA amb 4.226 milions i un 16% de creixement emfatitzat per "la transparència del seu model de gestió i negoci" i la visibilitat de les seves campanyes. Bershka, la marca més precursora i innovadora d'Inditex es queda en una gloriosa cinquena plaça, amb una valoració de 1.201 milions i un 30% de creixement, una de les pujades més pronunciades del rànquing. Li segueixen la pista, CaixaBank amb 1.164 milions i un 8% de creixement, Repsol amb 1.091 milions puja un 7%, Iberdrola amb 1.036 milions i un ascens d'un 4% i Mapfre amb 973 milions d'euros amb un 28% més. En l'última posició del top 10, s'estrena Mercadona, que ha tancat el 2015 amb una valoració de 957 milions d'euros i un increment del 18%.

Bankia, la que més creix

Bankia, que ha aconseguit la posició número 17 del rànquing, és la marca que més creix, amb un increment del 47% i una valoració de 579 milions d'euros. L'entitat bancària, impulsada pel compliment dels objectius de negoci i la generació de liquiditat, es troba per segona vegada consecutiva en la classificació.

Tres noves marques

La cursa per convertir-se en la millor marca espanyola ha comptat amb tres noves incorporacions. Desigual ha ocupat la posició 24 amb una valoració de 312 milions i impulsada per una gran aposta d'expansió internacional i diferenciació del producte mitjançant dues noves línies de negoci. De la moda a l'automoció i la banca. Seat, primera i única marca del sector de l'automoció amb 288 milions, ha aconseguit sobreviure al "dieselgate", situant-se en el lloc número 25 i Bankinter després de submergir-se en un procés de renovació i amb una valoració de 286 milions s'ha situat just per darrere.

El FCB i el Madrid també juguen en aquesta lliga

En la classificació feta per Interbrand, salta a la vista la presència de dos clubs de futbol com el Reial Madrid, que conserva la seva vintena plaça amb una valoració de 459 milions, i el FC Barcelona, amb un vint-i-dosena posició i 428 milions. Els dos grans tòtems del futbol espanyol també juguen en aquesta lliga i lideren la competició europea. El futbol i la realitat econòmica continuen vestint una mateixa samarreta guanyadora.

Dia i les cerveses

En el rànquing d'Interbrand també es pot destacar la marca Dia, amb un 18% de creixement i 672 milions de valoració, deguts parcialment al seu clar afany d'aproximar-se al consumidor mitjançant noves ensenyes. Mahou amb un 14%, Cruzcampo amb un 5% i San Miguel amb un 10% també han tingut un glop força agradable.

Mango i el Corte Inglés cauen

Mango, la firma de moda presidida per Isak Andic, s'ha quedat a l'onzena plaça, amb una valoració minvant en un 9% fins als 851 milions que, tanmateix, han potenciat "les seves vendes digitals". No ha tingut tant èxit com Inditex, que ha estat la clara vencedora del quintet de moda amb tres de les seves marques entre les 30 millors: Zara (segona), Bershka (cinquena) i Massimo Dutti (dotzena). Per la seva part, el Corte Inglés també ha baixat un 9% fins als 811 milions, després de continuar acusant l'impacte de la crisi econòmica en les seves vendes.

Les marques estan d'enhorabona

L'estudi realitzat per Interbrand evidencia la recuperació econòmica de les marques espanyoles, que han pujat un 15% el seu valor de marca fins a assolir un els 47.871 milions. En aquest sentit, el conseller delegat d'Interbrand per a Llatinoamèrica, Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica, Gonzalo Brujó, ha destacat que les marques espanyoles "són les més importants a nivell mundial." Les marques estan d'enhorabona."Al rànquing hi ha clars exemples de marques amb estratègies d'internacionalització que mereixen ser reconegudes i ser vistes com a ambaixadores de la marca Espanya fora de les nostres fronteres. Les nostres marques de serveis financers, moda i energia són les més fortes", va assegurar Brujó.