La plataforma catalana de serveis geolocalitzats HeyGo ha tancat una ronda de finançament de tres milions d'euros destinats a promocionar l'aplicació on demand que permet guanyar-se la vida mitjançant la comercialització de qualsevol habilitat personal, diners destinats també a l'expansió de la companyia nascuda a l'acceleradora de negocis EsadeCreapolis. En xifres, es tracta d'una aplicació que creix a un gran ritme, ja que en tan sols dos mesos ha assolit 160.000 usuaris i ofereix 70.000 serveis diferents, que van des de donar classes de guitarra o surf, passejar el gos o cuidar els teus fills, i fins i tot, organitzar bodes o enterraments. Tantes oportunitats de negoci o serveis d'ajuda com la creativitat humana pugui arribar a imaginar o viure.

Després de tancar una ronda de finançament de 200.000 euros durant el mes de novembre, aquesta capitalització compta amb la participació d'un fons nord-americà i importants inversors, amb què el conseller delegat de HeyGo, Nicolas Espinosa, ha remarcat que l'objectiu és arribar durant els pròxims mesos al Regne Unit i a França, Alemanya i Itàlia, abans d'acabar l'any. Un seguit de parades europees, que impulsades per una tercera ronda de finançament de 10 milions prevista per a finals de 2016, han de fer possible el desembarcament definitiu als Estats Units durant el pròxim any. Per tot plegat, HeyGo vol fer valer, més que mai, l'escalabilitat i els automatismes d'un model de negoci plenament centrat en la diversitat de preferències i activitats de les persones.

La plantilla de HeyGo que va començar el mes de novembre amb quatre treballadors, disposa actualment d'una plantilla de catorze persones i preveu arribar a les 30 durant el mes de juliol. En aquest tipus de negoci en expansió, es demanda un perfil professional de programador d'aplicacions mòbils i especialista en intel·ligència artificial. 

Gratuïtat i fiscalitat

Davant d'un dels recurrents rumors econòmics que assetgen constantment les noves aplicacions i les no tan noves, com Whatsapp, Espinosa ha volgut assegurar que el servei "serà sempre gratuït per a tothom". Tot i aquesta gratuïtat, el conseller delegat també ha explicat que HeyGo començara a monetitzar la seva aplicació a partir de l'any que ve gràcies a tots aquells elements de "valor afegit" del servei, com per exemple, destacats d'anuncis o pagaments a través de la plataforma.

Pel que fa al debat polític sobre la fiscalització de les aplicacions d'economia col·laborativa de la talla de Wallapop, Aribnb o Drivy, Espinosa ha assegurat que "nosaltres, no estem a favor de l'economia submergida, però és veritat que Hisenda no té mecanismes tecnològics per suportar un sistema de tasques com el nostre, en que l'usuari paga per un servei puntual".

 Fotos: Sergi Alcàzar