Gas Natural Fenosa dedicarà 4,5 milions a aplicar un nou pla de vulnerabilitat energètica que li permetrà fer un seguiment integral arreu d'Espanya dels possibles clients vulnerables i que preveu mesures per a flexibilitzar el pagament dels rebuts pendents. El pla, aprovat pel consell d'administració, busca "intensificar" les actuacions que ja realitzava la companyia subministradora, a més d'enfortir la col·laboració amb administracions públiques i entitats del Tercer Sector, segons ha informat la companyia en un comunicat.

El seguiment dels clients que puguin estar en una situació de vulnerabilitat es realitzarà a través d'una Unitat d'Atenció a la Vulnerabilitat, que Gas Natural acaba de crear i en què treballen unes 60 persones. A més, la companyia desenvoluparà un Grup de Gestió de Col·lectius Especials i ha activat una línia telefònica gratuïta per atendre clients en situació de vulnerabilitat. En el marc d'aquest paquet de mesures, també oferirà flexibilitzar el pagament dels rebuts als clients vulnerables, ampliant, entre d'altres aspectes, el període de devolució del deute fins a dos anys i eliminant la quota inicial.

L'Escola d'Eficiència Energètica

A través de la seva fundació, la companyia llançarà a més una línia d'ajudes per a entitats socials que treballin amb persones vulnerables i col·laborarà amb elles per buscar alternatives per ajudar les persones afectades per la pobresa energètica. Una altra de les iniciatives és la creació de l'Escola d'Eficiència Energètica, que recolzarà a entitats del tercer sector i que assessorarà i formarà al personal dels Serveis Socials en vulnerabilitat energètica. La fundació impulsarà, coordinarà i finançarà també un programa de voluntariat corporatiu solidari i, en col·laboració amb altres fundacions, desenvolupa un programa pilot orientat a la rehabilitació i conservació energètica d'edificis de col·lectius vulnerables.

En aquests moments, Gas Natural compta amb més de 400 acords bilaterals amb administracions de tota Espanya, que han permès protegir al 93% dels clients a tot l'Estat. La companyia ha detallat també que, fins avui, ha paralitzat el tall de subministrament a 18.000 clients vulnerables, de 1.175 poblacions en tot el país, la situació dels quals ha estat traslladada per les administracions.

El debat sobre la pobresa energètica es va posar en primer terme arran d'un succés ocorregut a Reus (Baix Camp) el novembre passat, quan una anciana que tenia la llum tallada va morir en un incendi causat per una espelma. Com a conseqüència de la polèmica creada, el conseller delegat de Gas Natural Fenosa, Rafael Villaseca, compareixerà el pròxim 2 de febrer davant la Comissió d'Empresa i Coneixement del parlament català per informar del que va passar.