El buc insígnia del Grup Inditex, Zara i les entitats financeres Banco Santander i BBVA són les úniques firmes espanyoles que figuren entre les 100 marques més valuoses del món, segons s'estableix en el rànquing de la revista nord-americana 'Forbes'. Més concretament, la firma de moda, que compta amb més de 2.100 botigues repartides per tot el món, se situa al lloc 53 i està valorada per la revista en uns 10.700 milions de dòlars (9.377,60 milions d'euros), un 13% més que l'any passat.

Per la seva part, el Santander eleva el valor de la seva marca un 5% respecte a l'any passat fins a assolir els 8.000 milions de dòlars, cosa que suposa uns 7.010,5 milions d'euros i el permet situar-se al lloc 72 de la classificació. Paral·lelament, el BBVA s'ha situat en la posició 94 del rànquing amb una valoració de marca de 42.900 milions de dòlars ( al voltant de 37.653,09 milions) després d'haver elevat el seu valor un 13% respecte a l'any passat

La sisena corona d'Apple

Apple continua coronant el rànquing de la marca més valuosa del món, per sisena vegada. El seu valor és de 154.100 milions de dòlars (135.068,6 milions d'euros), la qual cosa suposa un increment del 6%, seguida per Google, el valor del qual creix un 26%, fins a assolir els 82.500 milions de dòlars (72.312,4 milions d'euros) i per Microsoft amb una valoració de 75.200 milions de dòlars (65.913,8 milions d'euros), que copen el podi de la classificació.

La multinacional de begudes refrescants Coca-Cola s'ha situat a la quarta plaça amb un valor de marca de 58.500 milions de dòlars (50.842,1 milions d'euros) mentre que Facebook experimenta un increment del 44%, fins als 52.600 milions de dòlars (46.110,5 milions d'euros). Més concretament, Forbes ha assenyalat que "Facebook continua innovant i afegint més funcionalitat a les seves característiques. Les empreses pensen com utilitzar Facebook, pel que els seus ingressos estan creixent."

IBM en caiguda

Al 'Top 20' també figura IBM, que ha experimentat la caiguda més gran amb un descens del 17% del valor de la seva marca, fins a aconseguir 41.400 milions de dòlars (36.291,5 milions d'euros) i situar-se al setè lloc, mentre que McDonald's, vuitè, ha caigut un 1% en la seva valoració de marca. Per la seva part, també s'estrenen en aquest prestigiós rànquing quatre firmes com són CVS, que se situa a la posició 47, Basf (73), Uniqlo (91) i T-Mobile (93).

Entre les 100 marques més valuoses estan representades un total de 16 països corresponents a 19 categories. Els Estats Units dominen la classificació amb un total de 52 marques, seguida per Alemanya (11), el Japó (8) i França (6).