El Ministeri de Foment no prorrogarà el termini de concessió de les autopistes de peatge que actualment exploten Abertis i que vencen en els propers anys. Així ho ha ratificat el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en ser preguntat per aquesta qüestió que, segons s'apunta al mercat, forma part de les converses obertes sobre una eventual fusió d'Abertis i el grup italià Atlantia.

En concret, De la Serna ha declinat de nou pronunciar-se sobre aquesta possible operació corporativa, que donaria lloc a un dels operadors d'autopistes més grans del món. "El Govern no es pronunciarà sobre una operació corporativa, sobretot quan encara no hi ha plantejament o proposta en concret sobre la taula", ha reiterat després de participar en un fòrum immobiliari organitzat per El Confidencial i Colonial.

No obstant això, sí que ha insistit que la intenció del govern espanyol és no prorrogar el contracte amb algunes de les autopistes que actualment gestiona Abertis: "Insisteixo que no prorrogarem les concessions existents". "En el seu moment, el govern decidirà", ha afegit sobre el futur de les vies, que pot explotar directament l'Estat o bé treure-les de nou a concurs.

Quines vies són?

Abertis té actualment quatre de les cinc vies amb el termini de concessió que venç en els propers anys. Es tracta del tram de l'AP-7 Tarragona-Alacant, que venç el 2019, i el que enllaça Barcelona amb la Jonquera i Tarragona, que culmina el 2021. Així mateix, el termini de concessió de l'AP-4 Sevilla-Cadis també acaba el 2019 i el de l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, el 2021.

El titular de Foment també ha declinat pronunciar-se sobre la possibilitat que l'operador de satèl·lits espanyol Hispasat, actualment controlat per Abertis, passi a comptar amb capital italià conseqüència de la possible integració. La fusió entre Abertis i Atlantia donaria lloc a un dels primers grups mundials d'autopistes. La firma resultant estaria participada per Criteria CaixaHolding i la família Benetton, sumaria una cartera de 13.600 quilòmetres de via de pagament repartides per vuit països i generaria ingressos anuals de 10.400 milions d'euros.