Comunio és un dels jocs de futbol més populars. Només a Espanya, té més de dos milions d’usuaris. El joc es basa a crear un equip amb futbolistes reals i amb un pressupost limitat, per aconseguir la màxima puntuació cada setmana. El seu aspecte diferencial és que els punts varien en funció del rendiment del jugador a la vida real, establint una sèrie de paràmetres com els gols, les assistències o les targetes per determinar la nota final.

L’èxit de Comunio, però, està amenaçat per una empresa catalana de nova creació i que aprofitarà l’aparador del Mobile World Congress per donar a conèixer la seva aplicació: DefyU (desafiament en anglès).

Nínxol de mercat

L’experiència dels usuaris amb el Comunio no és del tot satisfactòria. La inconsistència dels servidors, el disseny poc atractiu de la pàgina i els criteris de puntuació susceptibles fan que molts decideixin provar altres plataformes, més actualitzades però amb la mateixa funció, com ara Biwenger.

El valor afegit d’aquesta startup, amb seu al Barcelona Tech City, és que millora i evoluciona el concepte de joc de futbol en línia. La principal ocupació dels quatre fundadors, juntament amb l’equip extern de desenvolupadors, és implicar l’usuari i millorar la seva experiència, oferint-li un rendiment econòmic. Per aconseguir-ho, l’aplicació inclourà estadístiques, resultats en temps real, premis i un aspecte social que permetrà que els jugadors interactuïn entre ells, a manera de xat, per incentivar la competició.
 

Defyu alineacio
defyU

El producte uneix les virtuts dels fantasy sports (equips virtuals amb jugadors d’esports professionals), els social gaming (jocs que aprofiten les xarxes socials per crear sinergies entre usuaris) i els social media (mitjans de comunicació socials per facilitar l’intercanvi d’informació). El joc se sustenta en aquestes tres potes, que ofereixen un mercat potencial de 46.1 bilions de dòlars arreu del món.

Esperant al juny

L’aplicació, a dia d’avui, segueix cremant etapes per poder sortir al mercat a l’abril amb una versió de prova que evolucionarà dos mesos després, al juny, en la versió definitiva. Aquest estiu, per tant, els usuaris ja podran començar a tafanejar un joc que estarà disponible en web i als portals d’Android i Apple. Des de l’empresa són conscients que un producte d’aquestes característiques necessita una actualització constant i afirmen que la feina no acaba amb el llançament de l’aplicació, ja que aquesta anirà patint retocs en funció de les peticions dels jugadors.

El feedback que ha rebut DefyU en els seus primers mesos de vida ha estat molt positiu. Actualment, l’aplicació disposa d’una pàgina web on ja pots fer el primer pas per registrar-te. A Facebook compta amb gairebé 11.000 seguidors i a Twitter amb més de 5.000. A més, DefyU també està present a Instagram. Des de la companyia estan contents amb la rebuda que ha tingut el producte i són conscients que les xarxes socials són un canal immillorable per arribar al públic objectiu.

Ambició de créixer

En un inici, està previst que els usuaris puguin confeccionar els seus equips amb futbolistes d’Espanya i Anglaterra. La intenció de l’empresa és expandir-se cap a nous mercats, incloent-hi esports com el criquet, molt popular a l’Índia.

Des d’aquest dilluns, la companyia ja està instal·lada al 4 years from now (4YFN), un saló dedicat a potenciar startups i que és el germà petit del Mobile World Congress.