L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha enviat un requeriment escrit a Vueling per demanar informació sobre els múltiples retards i cancel·lacions que ha registrat la companyia els últims dies a l'aeroport de Barcelona-el Prat i que han afectat milers d'usuaris. L'ACC, que depèn de la Generalitat, vol saber quins problemes està tenint Vueling i per què, quants vols han patit afectacions o quants passatgers hi ha afectats, segons han explicat fonts d'aquest organisme, que des de gener ha rebut un total de 118 reclamacions relacionades amb aquesta aerolínia de baix cost.

Consum vol comprovar també si l'aerolínia ha posat tots els mecanismes als quals està obligada a disposició dels usuaris per atendre els dubtes o queixes, com un telèfon d'atenció al client gratuït o fulls de queixes i reclamacions. 

Setze vols cancel·lats

Vueling ha cancel·lat en els últims dies un total de 16 vols amb destí o origen Barcelona, mentre que un altre gran nombre de rutes han patit importants retards. L'aerolínia ha atribuït a la vaga general a França les incidències registrades aquesta setmana en la seva operativa, encara que el cert és que ja fa dies que els problemes se succeeixen a l'aeroport del Prat.

Fonts de Vueling han assenyalat que "és una situació preocupant que per enèsima vegada una altra vaga a França impacti i bloquegi el moviment de passatgers a tota Europa". Han afegit, en aquest sentit, que Vueling és una companyia amb base a Barcelona i que les restriccions a l'espai aeri francès suposen "un greuge important" en les seves operacions.

L'aerolínia assegura que ha transmès als passatgers afectats les seves disculpes i que la seva prioritat és donar-los "una resposta ràpida i efectiva", per tant ha obert una línia de telèfon per atendre els usuaris, als qui està reubicant "en els vols més pròxims disponibles".

Usuaris descontents

Malgrat això, un gran nombre d'usuaris estan utilitzant les xarxes socials per expressar el seu descontentament amb els múltiples retards i cancel·lacions que acumula Vueling en les últimes setmanes. "Quina pena que hàgim de viatjar obligats en Vueling. Retards de més de 6 hores sense explicació! Vergonyós", exclama una usuària a Twitter.

Altres viatgers han expressat que Vueling viu un "caos absolut" al Prat i que els retards són "generalitzats", encara que han detallat que "no és novetat", sinó la tònica habitual dels serveis oferts per l'aerolínia.