CaixaBank ha creat un nou servei per enviar diners entre particulars mitjançant comandos de veu a través de Siri, disponible només en els mòbils iPhone, segons ha informat l'entitat presidida per Jordi Gual en un comunicat. La funcionalitat ja està disponible per a tots els clients de CaixaBank en les noves versions de les aplicacions de CaixaBank Pay i imaginBank; l'assistent de veu d'iPhone segueix les instruccions de l'usuari pel que fa a destinatari, quantitat i concepte i, finalment, realitza el pagament.

El servei suposa una de les primeres aplicacions de la biometria als pagaments electrònics a la banca europea, i CaixaBank es converteix en el primer banc espanyol en oferir un servei de mitjans de pagament activat amb la veu. Els passos per a la transacció s'inicien quan l'usuari ordena a l'assistent de veu del seu iPhone l'opció 'Enviar diners'; automàticament, el sistema selecciona l'aplicació de CaixaBank, i el client ha de dir quants diners i a qui vol enviar-se'l i Siri prepara l'operació, llesta per ser confirmada a través del codi de seguretat habitual.

CaixaBank ha destacat que compta amb 5,4 milions de clients en banca online i 3,7 milions de clients en banca mòbil, i que és líder en banca electrònica amb 15,6 milions de targetes en circulació i una quota de mercat per facturació del 23,3%.